är ny här på forumet och tänkte att jag i den här tråden skulle presentera mig själv och mina mål innom hifi samt få hjälp med en fråga eller två.
jag: snart 28 år bor i en av stockholm södra orter. mit nick kommer från den tid då jag pluggade till flygtekniker samt flygplansmontör....dock inget jag jobbar med idag....ingen hitt att va färdigutbildad innom flygbranchen precis innan 11 september

nog om mig så länge nu till mina mål innom hifi: den person som väckt inträsset innom mig är min kära kusin som har varit frälst en längre tid och sitter nu på ett par b&w 803d som låter helt gudomligt. tyvär så har jag inte riktigt hans ekonomiska resurser....men efter en massa timmar bakom datorskärmen så ger jag mig nu ikast med att försöka bygga rent ljud för mindre penger.
jag har nu bestämt mig för att börja med att bygga en mindre anlägning för att lära mig hur allt fungerar för att senare när mer pengar samt kompitens erhollts skapa nått som kan mäta sig med min kusins 803or.
inköpt än så länge: gainclone från chipamp, ett enkelt försteg från elektrokitt, samt ett par jordan jx92s och lite kontakter mm.
byggbilder mm kommer senare att precenteras i denna tråd.
sen har jag ett par frågor också: har en trafo på 300va 2*24v samt en 15va 2*15v....vilken storlek på säkringar borde jag använda till dessa? man har tappat lite av el och elektroniken man lärde sig i skolan.
har ni några bra förslag på hur jag ska konstruera högtalarlådor mm så tveka inte utan skriv en rad då jag inte har särskilt mycke erfarenhet innom detta område.
funderingarna just nu lutar åt en basreflexkonstruktion enligt jordans rekomendationer på volym mm.
*sätter igång anna ternheims a french love(naked version) och längtar till den dag då jag får höra denna låt på nått bättre en högtalarna inbyggda i min lapptopp*