Rätt
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Ja, jo, det förstod jag också, men hur räknar du ut det, en formel skulle sitta gott.
Morello skrev:Svante skrev:Ja, jo, det förstod jag också, men hur räknar du ut det, en formel skulle sitta gott.
Det är inte jag som gort portarna, så det kan jag inte svara på![]()
Svante skrev:Öken, morello. Funkar det ändå, eller får de såga nya?
Morello skrev:Har tyvärr ingen kamera nu, men det kommer bilder senare
Naqref skrev:Morello skrev:Har tyvärr ingen kamera nu, men det kommer bilder senare
Du vet att senare kan vara försent
Morello skrev:Men Nagref är väl mest nyfiken på mätkurvorna?![]()
![]()
Ska de tvenne basarna ge full sula ned till 20Hz i rum?
Å andra sidan torde sådana egenskaper vara vardagsmat för N* och vederbörandes 15"-element
Naqref skrev:Morello skrev:Men Nagref är väl mest nyfiken på mätkurvorna?![]()
![]()
Ska de tvenne basarna ge full sula ned till 20Hz i rum?
Å andra sidan torde sådana egenskaper vara vardagsmat för N* och vederbörandes 15"-element
Mja, de SS-elementen jag lyssnar på just nu är nog bättre på det
Men klart jag vill se kurvor! Teknikern i mig vill se raka men killen i mig vill se kurviga!
KÄNNS rätt rak??? Går du i högstadiet eller?Morello skrev:En låda står och spelarBasåtergivningen är mycket ren och artikulerad
Filtret har ännu inte justerats. Frekvensgången känns rätt rak faktiskt.
EngelholmAudio skrev:KÄNNS rätt rak??? Går du i högstadiet eller?Morello skrev:En låda står och spelar... Frekvensgången känns rätt rak faktiskt.
Mät för sjutton gubbar och ta bilder, pöjk!
Den musikaliska själen försvinner endast om det "låter bra" men mäter dåligt. Då blir det huvudbry och korrigeringarna tills det mäter bra OCH låter bra.Audiomanikern skrev:EngelholmAudio skrev:KÄNNS rätt rak??? Går du i högstadiet eller?Morello skrev:En låda står och spelar... Frekvensgången känns rätt rak faktiskt.
Mät för sjutton gubbar och ta bilder, pöjk!
- NEj, Morello mät inte! Vad du än gör mät för guds skull inte! För har du en gång mätt så
förlorar därefter musiken sin själ... för A*lltid!
Mvh A*
uti delnings-
Morello skrev:Ska försöka fixa en kamera och ta några bilder
Morello skrev:Mina stående ovationer till Ingvar Öhman, som konstruerat baselementen
Audiomanikern skrev:Greja nu 1st kamer(A* säga som själv ej heller honom kan fixa en (kamera))
celef skrev:"Diskantregistret är troligtvis sisådär 1 dB för startk i nuläget,"
![]()
och vad händer om du flyttar huvet 5 cm![]()
grabbar, ni är för petiga!
Användare som besöker denna kategori: nijo och 18 gäster