Nya signalkablar

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MusicMan

Re: Nya signalkablar

Inläggav MusicMan » 2008-02-21 13:49

Callisto skrev:Gotham Audio Cable, jag var faktiskt och kikade på den i veckan (röda modellen) :) .

Ja, det lutar nog åt GAC kabeln med Neutrik kontakter.
Jag är mitt uppe i byggande av ett dedikerade hifi/lyssnings rum och hifi:n är nerpackad :cry: Jag får sätta mig och löda ihop ett par snokar som omväxling och slippa allt slipdamm :)

Tack alla för era förslag

mvh

Harmony Design fixar även kablar och det var iaf för några år sen Gotham Audio Cable så om det är vad du vill ha och du vill slippa att löda kontakter så kan det vara ett alternativ. Här finns lite info men man får kontakta honom för att få pris på längre kablar. Jag har dock för mig att pålägget per meter inte var speciellt svettigt.
Att följa strömmen minskar spänningen.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2008-02-21 14:47

MusicMan skrev:
Callisto skrev:Gotham Audio Cable, jag var faktiskt och kikade på den i veckan (röda modellen) :) .

Ja, det lutar nog åt GAC kabeln med Neutrik kontakter.
Jag är mitt uppe i byggande av ett dedikerade hifi/lyssnings rum och hifi:n är nerpackad :cry: Jag får sätta mig och löda ihop ett par snokar som omväxling och slippa allt slipdamm :)

Tack alla för era förslag

mvh

Harmony Design fixar även kablar och det var iaf för några år sen Gotham Audio Cable så om det är vad du vill ha och du vill slippa att löda kontakter så kan det vara ett alternativ. Här finns lite info men man får kontakta honom för att få pris på längre kablar. Jag har dock för mig att pålägget per meter inte var speciellt svettigt.

Tack för tipset. Det lutar nog åt att göra egna kablar. Man kan även så sätta sin egen touch på dom också med lite kablestrumpa och krympslang.

Användarvisningsbild
snubber

Inläggav snubber » 2008-02-21 17:45

Morello skrev:Att göra en balanserad med två koaxkablar tcyekr jag verkar väldigt krångligt och bökigt. :)

Det tycker jag med, men det går ... :wink:
Jag sade inte att det voro att föredra.

Men lösningen är intressant då det går att få mycket lite kapacitiv koppling mellan signalledarna. (om man nu råkar ha ett sådant intresse)
:roll: :wink:
Leif

"man lär så länge man har elever"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2008-02-21 20:38

Supra BiLine (kallas även AV-2) är en kabel med dubbla koaxialer i samma "fodral".

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2008-02-21 20:42

Morello skrev:
RogerGustavsson skrev:
Morello skrev:Elfa: 55-813-01

Den kabeln har ju väldigt hög kapacitans. Lär ställa en del krav på "kabeldrivaren".

Ja, hela 160 pF/m.

Kan inte försteget ifråga driva 50 meter av denna bör apparaten förpassas till soptippen.

Nja, det är långt ifrån alla normalburkar som har så bra kabeldrivarförmåga. Hur räknar man fram frekvensavrullningen på en balanserad kabel? De där 160 pF/m är ju ledare till ledare, ska inte ledare till skärm också med?

Föregående

Återgå till Köpråd