Så igår var det dags. Jag var en sväng till Pingstkyrkans second hand.
Som alltid så var det lång kö innan öppning. Ibland så hittar man fina exemplar av LP-skivor på den butiken. Kl.10.00 slog dom upp portarna. Jag skyndade mig
till hörnan där dom har skivor och gamla transistorapparater. Vad får man syn på då?!? Jo på golvet under hyllan med klassiska skivor och 78-varvare:
ETT PAR SONAB OA 14!!!! Priset? Svindyrt!! 80:- [:D]
Jag tog upp dom fort som f-n, betalade gumman i disken med en hundring och sa att hon kunde behålla växeln. Leende som ett barn i en godisbutik, gick jag till bilen.
Dammkåpan är lite intryckt på den ena basen, lite repiga i den vita lacken och någon liten bula i högtalargallret. Annars ser dom fina ut. Skumkanterna på basarna ser fina ut.

Men nu till problemet: Alla fyra diskanterna är knäpptysta på den ena högtalaren. Att alla fyra diskanterna skulle vara trasiga verkar väl osannolikt? Det mest troliga är väl att delningsfiltret spökar. Vilken eller vilka komponenter kan ha gått sönder?
Jag tänkte förlänga livet på dessa högtalare med en ny lackering m.m. Vore väldigt tacksam om någon kunde komma med något tips om vad problemet kan bero på. Tack på förhand!