Men nu hittade jag "Kär och galen" från 82? eller nåt, i bland farsans skivor, som jag förvarar under sängen.
Jag är såld. "Aldrig din clown"
Jag är på sista låten på sida A och hittills har jag gillat allt, någon låt mer än någon annan, förvisso. men trevligt är det...
(Han har säkert spelat in en hel massa, en del bra, en del dåligt, men jag är newbie på lundell-området, och jag gillar vad jag hör).
En sak; visst är det otroligt med en skiva från 1982 som har sättningen: hammondorgel, gitarr, trummor, bas, och piano. Vart är dx9:orna undrar jag raskt, men sakna dem? Icke.
(Jag tycker att mystiska synthljud hör hemma i musik där de passar in, men inte i rock'n'roll eller som substitut för stråkar, synthar är i sig inget problem, menar jag. Tänk bara min gamla musiklärare som alltid "splittade" sin synth i kontrabas/piano, det lät fylligt och fint).
Kan någon som var med när det begav sig tipsa om något annat lundell-album eller kanske rent av någon annan trevlig svensk artist, som man skulle kunna upptäcka? Eller från nånannanstans, rymden, eller utlandet går bra