Canton Ergo 609DC

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Wader

Inläggav Wader » 2008-02-27 12:32

Nu har boxen kommit. Kopplade in den med dom snik-kablar som följde med men herregud vilken skillnad. Jäklar vad dom spelar nu.

Nu bör man ju kanske köpa ett par kablar också. Sånna "missing link" Verkar intressanta, någon som har erfarenhet eller andra förslag. Inte mer än 500 Sek per par.

Dinosauren 3020A Spelar på utan ansträngning verkar det, visst blir det varm och go men det verkar fungera bra.

Det verkar råda hysteri runt ec aw250 steg och inte betalar jag 20k för ett. Ingen som har ett ec aw-100 eller ec aw-120 liggande?

Nåja det var ju inte min tråd det här. Allt fungerade super med frakt och betalning grismannen. Hör av dig om jag kan hjälpa till med något.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-02-27 12:39

Ja boxen är en absolut nödvändighet. Jag har läst på några nätsajter om folk som påstår att boxen förstör ljudet!? Men den är en nödvändig inegrerad del av dessa högtalare.

När jag hade Canton RC-L så moddade jag boxen med bättre OP-ampar och med en kraftigare nätdel, vilket förhöjde framförallt dynamiken...
Mitt minne är blott ett minne numera.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-02-27 13:40

Nefilim skrev:När jag hade Canton RC-L så moddade jag boxen med bättre OP-ampar och med en kraftigare nätdel, vilket förhöjde framförallt dynamiken...
Så det var en kass konstruktion från början? :)

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-02-27 13:56

Kaffekoppen skrev:
Nefilim skrev:När jag hade Canton RC-L så moddade jag boxen med bättre OP-ampar och med en kraftigare nätdel, vilket förhöjde framförallt dynamiken...
Så det var en kass konstruktion från början? :)

Kass och kass. Det mesta inom hifi kan väl alltid göras bättr! :wink:
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2008-02-27 16:36

Grismannen,
jag har ett par hemma i stora rummet (öppen planlösning ca. 35 m2), i ek & med titan färgade galler, bra mycket snyggare än dom silverfärgade som man får till bok... :)

Kan verkligen rek. dessa. Fyller ut bra både i öronen & för ögat.

Men det är 611 som fått fin-fin kritik i tidningarna, HiFi-musik & andra utländska blasker. Dom är mera lika fysiskt RC-L som jag haft för några år sedan också.

//Johnny
ps. skall lägga med en miljö bild ikväll ef. jobbet 8)
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2008-02-27 23:20

Hejsan får tacka för all input här. :D Men gissa vad. Jag har gått och köpt ett par Dynaudio Audience 72 istället. Kunde inte motstå dem och inte heller priset som var 7995 kr. 8O Allradio i Uppsala skulle sälja ut sitt sista par.(förutom demo exen) Lyssnade på dom för första gången i går och blev såld direkt. Och dom låter riktigt fint, har inte meckat med placeringar eller testat den där "tussen" man kan trycka in i porten ännu. Sen ska dom väll få spela in sig lite också. :)

Mvh//Matte. :)

Föregående

Återgå till Köpråd