Moderator: Redaktörer
Pitts skrev:....Hejsan Matereo....![]()
Har mailat Veteran Hifi ang. denna spelare så får Vi se vad som kommer tillbaka. Önskade fler bilder på maskinen och även en lättare objekt beskrivning...![]()
Så jag ber att få tacka för detta konstruktiva tips....
Laila skrev:Har sagt det förut o jag säger det igen !![]()
I det prisspannet så skulle i alla fall jag överväga
en Technics SL-12xx med tex. en Denon DL-160
pickup. Om du köper pickupen på Hi-Fi klubben o
spelaren på "nätet" så bör du klara din budget
på ett par hundringar när.
JTarnstrom skrev:Direktdriften har vissa avgörande fördelar enligt min mening. Den främsta är att hastigheten är stabil. Inga tonhöjdsvariationer oavsett friktion i spåret. Hörs ganska tydligt i avklingningar efter crescendon.
Tärnström
Vee-Eight skrev:JTarnstrom skrev:Direktdriften har vissa avgörande fördelar enligt min mening. Den främsta är att hastigheten är stabil. Inga tonhöjdsvariationer oavsett friktion i spåret. Hörs ganska tydligt i avklingningar efter crescendon.
Tärnström
Det förutsätter ju att man inte använder medföljande slipmat alt att man chuckar fast skivan i tallriken, annars hjälper det ingalunda med direktdrift. Men vad är skillnaden eg mot en remspelare med en tallrik med duktig rotationsmassa?
Pitts skrev:...Läste någonstans att Dual CS455 M är i stort sett en Thorens TD 240 vilket då innebär att den redan i grundpris är billigare än vad TD 240 är.....att jag sedan får ytterligare rabatt på denna gör den ju till ett kap i mina ögon.
Thorens TD 240 = 5000:-
Dual CS455 M = 4995:-
Ang. Pink Triangle spelaren så tror inte jag att resten av min elektronik svarar mot denna vad gäller ljudet så därför lägger jag ribban något lägre vad gäller vinylspelare...![]()
Tror att Dual:en kommer att duga många år för mig, går ju att uppdatera denna till en avsevärt högre standard om man skulle vilja det...
Alexi skrev:Hur ser/testar man detta?Vee-Eight skrev:Rega P2/P3 är också klipp, titta efter armar med fjädertryck isf motviktstryck på nålen.
Användare som besöker denna kategori: data_foggen och 9 gäster