Min DVD-spelare är död (EDIT, hittat kvitto)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
m_persson79

Min DVD-spelare är död (EDIT, hittat kvitto)

Inläggav m_persson79 » 2008-03-02 11:00

Hej :)

Min DVD-spelare är helt plötsligt död :(

En Denon DV-1720, snart 2 år gammal.

Innan man kontaktar hifiklubben, [s]är dom svåra med kvittens?[/s]
(hittat kvitto nu :))

Jag är medlem så jag har 2½ års garanti men var kvittot är vet jag inte helt säkert. Troligen i en låda nånstans. Men som medlem måste väl dom registrera mina inköp då man "bara" har 2 års garanti som icke-medlem?

Tänkte fråga här innan man kontaktar dem så man ev. har lite kött på benen. :)[/s]
Senast redigerad av m_persson79 2008-03-03 20:28, redigerad totalt 2 gånger.

Callisto
Saknad † 2017

Re: Min DVD-spelare är död.

Inläggav Callisto » 2008-03-02 11:11

m_persson79 skrev:Hej :)

Innan man kontaktar hifiklubben, är dom svåra med kvittens?

Jag är medlem så jag har 2½ års garanti men var kvittot är vet jag inte helt säkert. Troligen i en låda nånstans. Men som medlem måste väl dom registrera mina inköp då man "bara" har 2 års garanti som icke-medlem?

Tänkte fråga här innan man kontaktar dem så man ev. har lite kött på benen. :)

De kommer antagaligen kräva kvitto, tvivlar att de tar sig tid att söka efter det.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2008-03-02 11:27

utan kvitto är du körd eftersom dom inte gillar sånt här....även om dom tom vet vilken tidpunkt du köpt dvdn på datorn..

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-03-02 11:34

Jo, det är ju självklart att dom har register (:?:) Där jag jobbar räcker namn + ort för att garanti ska gälla (mycket större företag än hifiklubben).

El-Giganten försökte fula sig en gång när jag inte hade kvitto då mitt grafikkort rök men efter lite upplysning om självklara ting så fick jag ett nytt.

EDIT
Anledningen till att jag frågar här är lite ifall nån haft personlig erfarenhet av just hifiklubben.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-03-02 11:49

Jag trodde detta var personlig erfarenhet:

Haakan_W skrev:utan kvitto är du körd eftersom dom inte gillar sånt här....även om dom tom vet vilken tidpunkt du köpt dvdn på datorn..

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-03-02 12:01

Kaffekoppen skrev:Jag trodde detta var personlig erfarenhet:

Haakan_W skrev:utan kvitto är du körd eftersom dom inte gillar sånt här....även om dom tom vet vilken tidpunkt du köpt dvdn på datorn..

Ok, jag läste det inte som om Haakan_W personligen haft en hifiklubben-produkt som gått sönder inom garanti-tiden och inte fick hjälp men jag kanske hade fel?

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2008-03-02 12:05

Problemet är att butiken har ingen skyldighet att leta reda på kvittensen, det åligger dig som köpare att spara kvittot. Sedan om du lyckas träffa en behjälplig person som tar sig an ditt problem är ren tur tror jag. Lycka till :)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2008-03-02 15:54

Callisto skrev:Problemet är att butiken har ingen skyldighet att leta reda på kvittensen, det åligger dig som köpare att spara kvittot. Sedan om du lyckas träffa en behjälplig person som tar sig an ditt problem är ren tur tror jag. Lycka till :)

precis...så hade jag resonerat om jag hade en butik iaf...

jag har inte personliga erfarenheter faktiskt...går nåt sönder kastar jag det...orkar aldrig hålla reda på några kvitton eller lämna tillbaxs grejer som funkat ett tag

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2008-03-02 16:02

"m_persson79"]Hej :)

Får du den inte lagad på garantin är det ju inte helt tråkigt. :!:
Det roliga är väl att du kan hoppa på blueraytåget. Kör du med extern DA är ju t.ex. sonys playstation 3 troligen likvärdig med din Denon, ljudmässigt, samt lika snabb, hanhavandemässigt.
Bildmässigt skulle jag tro, utan att säker veta, att playstation är något vassare med uppskalad dvd ( och mycket bättre med hd-material, naturligtvis. )
Du behöver ju inte ha någon bildvisare för att köra cd med playstation-om man köper dvd fjärrkontrollen ( bluetooth )som finns som tillbehör.

H. Richard.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-03-02 22:03

Richard skrev:
"m_persson79"]Hej :)

Får du den inte lagad på garantin är det ju inte helt tråkigt. :!:
Det roliga är väl att du kan hoppa på blueraytåget. Kör du med extern DA är ju t.ex. sonys playstation 3 troligen likvärdig med din Denon, ljudmässigt, samt lika snabb, hanhavandemässigt.
Bildmässigt skulle jag tro, utan att säker veta, att playstation är något vassare med uppskalad dvd ( och mycket bättre med hd-material, naturligtvis. )
Du behöver ju inte ha någon bildvisare för att köra cd med playstation-om man köper dvd fjärrkontrollen ( bluetooth )som finns som tillbehör.

H. Richard.

Tror mig nu veta var kvittot är :)

Tack för all input guys! :P

Blev ganska sugen på ett PS3 med fjärr. Hur mycket låter dom jämfört med Xbox360 (som låter som ett tröskverk) ?

Min TV stöder bara upp till 720p - vinner man mycket på BlueRay ändå?

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-03-02 22:16

Min ps3 40 GB låter väldigt lite. Drivverket hörs mer än fläktarna så jag skulle vilja påstå att den är rätt så tyst. Dess oljud (i dB) har väl mätts upp av någon och lagts ut på nån sida kan man gissa.

mvh

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2008-03-02 22:29

Blev ganska sugen på ett PS3 med fjärr. Hur mycket låter dom jämfört med Xbox360 (som låter som ett tröskverk) ?

Min TV stöder bara upp till 720p - vinner man mycket på BlueRay ändå?

Själv kör jag hd-projektor- upp till 720p. Bilden blir mycket bättre än med Pal skivor. Playstation skalar ned 1080p materialet till 720p, om man ställer in den så. Framförallt är blueray bättre p.g.a mindre komprimeringsartefakter. 40 G modellen är, som pinnik säger, ganska tyst ( inte knäpptyst, således, men inget som stör mig- det enklaste är att du lyssnar i butiken ).

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-03-02 22:37

Det har stått på en del forum att fläkten kan varva upp och låta ganska mycket även på 40 GB modellen men det har jag aldrig varit med om. Den bör väl stå med möjlighet till god ventilation vilket min råkar göra. Utblåsluften är ganska varm.

mvh

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-03-03 20:25

Tack för input :)

Kvitto funnet!! :P

Får man låne-apparat under reperationstiden på hifiklubben?

jannemannen

Inläggav jannemannen » 2008-03-07 22:04

Man behöver inget kvitto ! Det räcker med att man kan styrka köpet ! Därför skall man alltid betala dyra kapitalvaror med sitt betalkort. Då kan man nämligen begära ut ett kontoutdrag från sin bank och visa upp för butiken !

Mvh/Janne
Rent, Djupt, Starkt ! Svenska Subwoofer & Rusdrycksförbundet....

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-03-07 23:00

Där jag jobbar letar vi glatt upp kvitton. Detta för goodwill och eftersom det nästan jämt går på leverantören - inte butiken. Dock fel bransch plus att jag antagligen bara jobbar där två helger till! 8)

[slrt]
admin

Återgå till Generellt om hifi