meanmachine skrev:mats skrev:Nattlorden skrev:mats skrev:Jag har skrivit om Piparna efter har hört dem hos fabror Nattlorden. Visst de låt väldans bra, men om de är bäst inom sin genre vette katten har hört andra i ungefär samma prisklass som låter lika bra.
Betänk dock att jag inte ännu har dem uppställda enligt instruktion; de blir bättre när bakväggen dämpats så som de designats för...
Jo jag vet att de blir bättre då, det var det jag menade, piparna är fina högtalare men man måste hålla på med dämpning innan de kommer till sin rätt. Fast jag hade nog ändå varit nöjd med dom ändå, men det är för mycket jag, eftersom jag är totalt ohändig.
Hm får se nu enligt Meanmachine så skall jag få riktigt på hugget och IÖ skall åka ner till mig och skälla ut mig. Jag hoppas inte det blir så även om ingenjörer var mer krigiska, de första ingenjörerna tillverkade krigsmaskiner osv. Men Ingvar är rätt så snäll, vi två har inte kommit överens alltid men ond är han inte.
Det tror inte jag heller att han är. Har ser snäll ut på bild i alla fall. Men i ställer för att lägga locket på och tysta ned så kanske man kunde vända på frågan.
Oj, tänk att människor kan känna så här...Hur se folk på oss och vår org/företag/forum etc. Lite självritik hade kanske varit på plats men dofter av ego sprider sig väldeligahär på faktiskt.
Sen tog det väl ca 3sek innan du har en bortförklaring.Så du hade fel!!!
Den här diskussionen har väl eg. aldrig kommit att handla om Ingvar, utan snarare om dogmer, standard budskap och etablerade sanningar som detta forumet liksom en massa ljudforum har(fast olika). Nu var det ju så att ett par av forumsdeltagarna testade något, gjorde en jämförelse utan att vara så minutiöst exakta som ofta förespråkas i sin metodik. Sålänge det görs en massa högtalare på vår jord(och av en hel del kompetenta människor), så kan och lär ingen vara "bäst", förutom när det ens gäller personliga preferens, möjligheter och behov.