Ino Pi60 vs Sony SS-M9

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2008-03-05 11:46

meanmachine skrev:
mats skrev:
Nattlorden skrev:
mats skrev:Jag har skrivit om Piparna efter har hört dem hos fabror Nattlorden. Visst de låt väldans bra, men om de är bäst inom sin genre vette katten har hört andra i ungefär samma prisklass som låter lika bra.

Betänk dock att jag inte ännu har dem uppställda enligt instruktion; de blir bättre när bakväggen dämpats så som de designats för...

Jo jag vet att de blir bättre då, det var det jag menade, piparna är fina högtalare men man måste hålla på med dämpning innan de kommer till sin rätt. Fast jag hade nog ändå varit nöjd med dom ändå, men det är för mycket jag, eftersom jag är totalt ohändig.

Hm får se nu enligt Meanmachine så skall jag få riktigt på hugget och IÖ skall åka ner till mig och skälla ut mig. Jag hoppas inte det blir så även om ingenjörer var mer krigiska, de första ingenjörerna tillverkade krigsmaskiner osv. Men Ingvar är rätt så snäll, vi två har inte kommit överens alltid men ond är han inte.

Det tror inte jag heller att han är. Har ser snäll ut på bild i alla fall. Men i ställer för att lägga locket på och tysta ned så kanske man kunde vända på frågan.

Oj, tänk att människor kan känna så här...Hur se folk på oss och vår org/företag/forum etc. Lite självritik hade kanske varit på plats men dofter av ego sprider sig väldeligahär på faktiskt. :(

Sen tog det väl ca 3sek innan du har en bortförklaring. :wink: Så du hade fel!!! :lol:

Den här diskussionen har väl eg. aldrig kommit att handla om Ingvar, utan snarare om dogmer, standard budskap och etablerade sanningar som detta forumet liksom en massa ljudforum har(fast olika). Nu var det ju så att ett par av forumsdeltagarna testade något, gjorde en jämförelse utan att vara så minutiöst exakta som ofta förespråkas i sin metodik. Sålänge det görs en massa högtalare på vår jord(och av en hel del kompetenta människor), så kan och lär ingen vara "bäst", förutom när det ens gäller personliga preferens, möjligheter och behov.
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-03-05 13:45

Kaffekoppen skrev:
Nattlorden skrev:Får bli mellan eld och vatten med handen då, för det andra blindtestet är redan utfört.
Kan vi lita på objektiviteten i ett test som genomfördes av Pepsi?

Min morsa heter inte Pepsi...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Saknad

Inläggav Saknad » 2008-03-05 14:03

ha ha, det där blindtestet har jag också gjort, en chef till mig, början av nittiotalet menade på att det inte gick att dricka skillnad på pepsi och coke.

Sen en dag vid morgonfikat hade han två muggar med svart läsk i. Vilken var vilken. Det var så lätt att det var fånigt.

Chefen blev jätteförvånad för han kände ingen skillnad. :)

Önskar att det var lika lätt i hifivärlden ibland.

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2008-03-05 16:18

mats skrev:Ett exempel jag och Ingvar bråkar (har aldrig hänt :lol: )

1) Du Ingvar du har totalt fel du är en jäkla Ingenjör

Självklart blir Ingvar förbannad och de som håller med honom ger också igen.

men samma sak men i mer vänliga toner

2 Ingvar jag håller inte med dig och jag tycker du har en lite bobbig ton, vill du var snäll o tagga ner?

Ingvar svara. Javisst förlåt inte mening att jag skulle vara bobbig osv osv, det jag menade

Bobbig? Japp :lol:
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2008-03-05 16:50

Jag har aldrig varit med om nån blindtest av några apparater alls, det enda jag har blindtestat är vin.

Men blindtesta högtalare, varför inte? Det kan väl vara en kul övning. Man har dom bakom ett draperi och så får man se till att de har samma nivå på något sätt. Kanske mata dem med identiska förstärkare men var och en individuellt inställd på en volym som ger varje högtalare samma ljudtryck. Borde inte vara alltför svårt.

Symfoniorkestrar brukar blindtesta aspiranter till orkestermedlemmar genom att de får spela bakom ett draperi för en antagningskommitte. Det påstås att det är sedan denna metod infördes som andelen kvinnor i symfoniorkestrarna har ökat markant, eftersom de ofta konservativa orkesterledarna då inte störs av placeboeffekten orsakad av deras fördomsfulla förmodan att män alltid spelar bäst.

För egen del går jag på pris, utseende, hörsägen, jämförande egen lyssning (med livemusik som referens i minnet) när jag väljer komponenter till min anläggning. Vet inte om blindtest skulle ha tillfört något eftersom jag som sagt inte har någon erfarenhet av sådana, men jag håller det för fullt möjligt att det är en alldeles utmärkt testmetod ändå. Och som inte på något sätt står i strid med andra utvärderingsmetoder.

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-03-05 16:55

Saknad skrev:ha ha, det där blindtestet har jag också gjort, en chef till mig, början av nittiotalet menade på att det inte gick att dricka skillnad på pepsi och coke.

Sen en dag vid morgonfikat hade han två muggar med svart läsk i. Vilken var vilken. Det var så lätt att det var fånigt.

Chefen blev jätteförvånad för han kände ingen skillnad. :)

Önskar att det var lika lätt i hifivärlden ibland.

Trots att det kanske inte är någon skillnad upplever jag att Pepsi smakar tvål. Frågan är vad våra sinnen ger och vad som hjärnan lurar i oss.
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-03-05 17:11

mapem skrev:Jag har aldrig varit med om nån blindtest av några apparater alls, det enda jag har blindtestat är vin.

Men blindtesta högtalare, varför inte? Det kan väl vara en kul övning. Man har dom bakom ett draperi och så får man se till att de har samma nivå på något sätt. Kanske mata dem med identiska förstärkare men var och en individuellt inställd på en volym som ger varje högtalare samma ljudtryck. Borde inte vara alltför svårt.

Symfoniorkestrar brukar blindtesta aspiranter till orkestermedlemmar genom att de får spela bakom ett draperi för en antagningskommitte. Det påstås att det är sedan denna metod infördes som andelen kvinnor i symfoniorkestrarna har ökat markant, eftersom de ofta konservativa orkesterledarna då inte störs av placeboeffekten orsakad av deras fördomsfulla förmodan att män alltid spelar bäst.

För egen del går jag på pris, utseende, hörsägen, jämförande egen lyssning (med livemusik som referens i minnet) när jag väljer komponenter till min anläggning. Vet inte om blindtest skulle ha tillfört något eftersom jag som sagt inte har någon erfarenhet av sådana, men jag håller det för fullt möjligt att det är en alldeles utmärkt testmetod ändå. Och som inte på något sätt står i strid med andra utvärderingsmetoder.

Två saker:

Inga klagomål på mapems metoder på något sätt; jag kom bara att tänka på...

Högtalare bakom draperier: Det känns som om det kan ge fördelar till högtalare med lite för mycket drag i diskanten. Kanske är bättre med förtäckt till det ska lyssnas, och då använda ögonbindlar (om man vill vara riktigt anal :lol: )

Jämföra med livemusik: Är det så himla bra egentligen - om det nu inte är akustisk musik vi talar om? Ofta låter det ju helt förskräckligt vid liveuppträdanden.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-03-05 17:17

Ingen fara.

Då vet jag hur du ser på det :)

Men om jag nu respekterar andra och iallafall oftast ödmjuk ;), hur påverkar jag debattklimatet negativt? Det låter ju så på dig. Inte kan du väl kalla debattklimatet negativt bara för att det finns personer som tycker annorlunda än dig i vissa frågor, eller som faktiskt anser att du inte riktigt förstår det dom försöker berätta?

Oavsett vad som står på min förenings hemsida, är det väl hur jag agerar här du bör bedömma, eller hur? Jag skulle vilja påstå att jag nog avstår från att kommentera vad andra anser eller deras upplevelser så jag förstår inte alls begreppet "uniforma" åsikter. Vad menar du egentligen med det? Jag undrar mest för att du ett antal gånger fått förklarat för dig att föreningen består av individer med väldigt bred smak vad gäller den återgivning de föredrar. Tror du inte på mig? Det fanns ju faktiskt en tråd för rätt längesedan där medlemmar påtalade för dig att det var så :? Kan det vara så att det är din egen frustration som gör att du tycker det är enklare att lägga över dina synpunkter på ett grupp (varav de allra flesta aldrig ens skriver på Faktiskt) än att bemöta var och en som argumenterar för något annat än du? (det här har vi ju dragit ett otal gånger nu).

Jag menar, det är ju faktiskt så att för att man tycker att blindtest är en bra metod, så betyder inte det att den alltid är applicerbar. Det betyder ju absolut inte något annat än att man har ett korrekt synsätt för att nå bra resultat. Väljer man fel metod till fel omständigheter kan man ju luras att tro att man får en hög validitet. Jag tycker det är skitkul att folk berättar hur de uppfattar en sådan här lyssning, och bedömmer ju den för vad den är, varken mer eller mindre.

Tjillevippen från en fundersam Magnus

meanmachine skrev:
Kaffekoppen skrev:Jag är inte van vid att du ignorerar mina frågeställningar MM.

Varför gjorde du det nu? 8O

Kaffekoppen skrev:
meanmachine skrev:Man kanske inte skall ta det hela så bokstavligt utan se ironin och humorn i Lymmes inlägg. Har har ju skoj på samma gång som det är en realitet att denna lilla grupp (som växer till och breddas med tiden har jag märkt) är klar polarisead i sina uniforma åsikter.

Tillhör jag den "gruppen", och på vilket sätt yttrar det sig?

Kan du exemplifiera det, och kanske också ge exempel på de uniforma åsikterna du pratar om?

Jag måste ha missat din fråga. :oops:

JA! Du är väl med i allra högsta grad. Ordförande osv. Jag upplever dig tilltrotts som rätt ödmjuk i din samtalsnivå och du respekterar andra. Det är bra!

Att ständigt exemplifiera är ett sätt att sakta ned tempot tycker jag. Förstår man inte det rätt uppenbara när man läser?

Uniforma åsikter är de gängse doktriner som din förening bland annat har fylld till bredden på sin hemsida. Samt det debattklimat som råder.

Kan t.ex. vara att hifitidningar är idioter. Att man inte kan höra skillnad mellan kablardu är ju inte dum så du fattar säkert mycket väl!

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-03-05 17:47

meanmachine skrev:Du har inte funderat på om det handlar om personkemi mer än om nyfikenht för testet? Jag tror på det tidigare.

Knappast eftersom fick samma svar absolut första gången jag förde en debatt med Chris, den gången om plasma, CRT och LCD för 2 år sedan, där jag var trevlig och fråga snällt med fick skit för det direkt. Man ser även att han kör samma stil att inte svara på frågor som motsäger det han säger från flera medlemar.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=142072&st=30
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-03-05 17:49

Chris_Lymme:

Pga ditt grova personliga påhopp är du nu varnad. Vidare policyvidriga inlägg resulterar i semester.

Subjektivisten:

Ödmjukhet från din sida vore mycket önskvärt.
Senast redigerad av Vee-Eight 2008-03-05 17:52, redigerad totalt 1 gång.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2008-03-05 17:51

KarlXII skrev:...
Jämföra med livemusik: Är det så himla bra egentligen - om det nu inte är akustisk musik vi talar om? Ofta låter det ju helt förskräckligt vid liveuppträdanden.

Bara akustisk musik naturligtvis - dom PA-anläggningar som används vid t ex rockkonserter i stora arenor låter för bedrövligt. Jag lever personligen i den tron att om det jag hör hemma någorlunda gör ett akustiskt framträdande rättvisa, så funkar det bra också för elektroniskt processad musik. Man vet ju hur en röst låter, och en fiol t ex, om man har hört en sån nån gång fritt framförd.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-03-05 17:56

För att påpeka det igen, läser man vad jag och Strauss skriver om testet så ser man att:

*Vi säger inte att det är ett perfekt test. Vi påpekar t o m att det finns flera problem med testet.

*Vi säger inte att "så är det". Vi säger att vi tror höra "så och så".

*Vi påpekar att vi inte har tid, lust eller möjlighet att göra ett blindtest mellan högtalarna.

Om man läser det så är det ju upp till var och en att välja vilken vikt man lägger på våran recension.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-03-05 17:59

subjektivisten skrev:
meanmachine skrev:Du har inte funderat på om det handlar om personkemi mer än om nyfikenht för testet? Jag tror på det tidigare.

Knappast eftersom fick samma svar absolut första gången jag förde en debatt med Chris, den gången om plasma, CRT och LCD för 2 år sedan, där jag var trevlig och fråga snällt med fick skit för det direkt. Man ser även att han kör samma stil att inte svara på frågor som motsäger det han säger från flera medlemar.

Du är ju inte ensam uteblivet sällskap. Jag minns att Mayro har inbjudit till BT på kablar hemma hos sig vid flera tillfällen och gisses så tyst det blivit efter detta!
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-03-05 18:08

MM, nej, det är bara att Mayro varje gång dragit tillbaka inbjudan. Det är flera som tänkt åka.

beyond
Semesterfirare

Inläggav beyond » 2008-03-05 19:28

meanmachine skrev:
subjektivisten skrev:

Du är ju inte ensam uteblivet sällskap. Jag minns att Mayro har inbjudit till BT på kablar hemma hos sig vid flera tillfällen och gisses så tyst det blivit efter detta!

BT hemma hos Mayro? Butt trials? Tror jag passar....

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-03-05 20:15

Inte fasen påverkar Kaffekoppen debattklimatet negativt (om man nu inte frågar IÖ, förstås... Förhoppningsvis har herrarna kanske rett ut saken med varandra).

Nåväl, jag tycker att det borde vara rätt enkelt för subjektivisten och andra att bjuda på upplägget. Många har gjort liknande "tester" och känt sig påhoppade när "testet" har dömts ut. Självklart fanns det en boll att slås i mål. På samma sätt kan väl de som tidigare har känt sig påhoppade slå in den där bollen lite med glimten i ögat, inte med "nu ska du få din jävel"-attityden. Ni tar det hela för jävla allvarligt.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-03-05 20:20

Du är så härligt diplomatisk Thärnström. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-03-05 20:28

JTarnstrom skrev:Inte fasen påverkar Kaffekoppen debattklimatet negativt (om man nu inte frågar IÖ, förstås... Förhoppningsvis har herrarna kanske rett ut saken med varandra).

Nåväl, jag tycker att det borde vara rätt enkelt för subjektivisten och andra att bjuda på upplägget. Många har gjort liknande "tester" och känt sig påhoppade när "testet" har dömts ut. Självklart fanns det en boll att slås i mål. På samma sätt kan väl de som tidigare har känt sig påhoppade slå in den där bollen lite med glimten i ögat, inte med "nu ska du få din jävel"-attityden. Ni tar det hela för jävla allvarligt.

Tärnström

så det är inte kniven på strupen 8O Du menar inte att jag har byggt upp mina försvarsmurar totalt i onödan :?:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-03-05 20:41

mats skrev:
JTarnstrom skrev:Inte fasen påverkar Kaffekoppen debattklimatet negativt (om man nu inte frågar IÖ, förstås... Förhoppningsvis har herrarna kanske rett ut saken med varandra).

Tärnström

så det är inte kniven på strupen 8O Du menar inte att jag har byggt upp mina försvarsmurar totalt i onödan :?:

Ingen aning. Du kanske kan få bruk av de där försvarsmurarna i andra sammanhang. Eller bygga ett par högtalare av dem.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-03-05 20:54

JTarnstrom skrev:
mats skrev:

Tärnström

Ingen aning. Du kanske kan få bruk av de där försvarsmurarna i andra sammanhang. Eller bygga ett par högtalare av dem.

Tärnström

Hm får fråga fabror Ingvar Öhman om han kan göra några av de där murarna. :)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-03-05 20:58

meanmachine skrev:Du är så härligt diplomatisk Thärnström. :)

Jag är väl ungefär lika fånigt extrem som en del andra, fast åt andra hållet, så att säga. Glöm inte att jag har en historia som bråkstake men nu har jag bestämt mig - jag orkar inte bråka mer, det suger sån jädra energi att hissa upp sig och rätt vad det är så befinner man sig i det där läget när det inte går att backa längre och göra en snygg sorti - då blir det tråkigt på riktigt. Förmodligen har jag blivit gammal.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-03-05 21:04

JTarnstrom skrev:
meanmachine skrev:Du är så härligt diplomatisk Thärnström. :)

Jag är väl ungefär lika fånigt extrem som en del andra, fast åt andra hållet, så att säga. Glöm inte att jag har en historia som bråkstake men nu har jag bestämt mig - jag orkar inte bråka mer, det suger sån jädra energi att hissa upp sig och rätt vad det är så befinner man sig i det där läget när det inte går att backa längre och göra en snygg sorti - då blir det tråkigt på riktigt. Förmodligen har jag blivit gammal.

Tärnström

Låter sunt ! Med ålder kommer vishet. :wink:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2008-03-05 21:26

Vee-Eight skrev:Chris_Lymme:

Pga ditt grova personliga påhopp är du nu varnad. Vidare policyvidriga inlägg resulterar i semester.

Subjektivisten:

Om du tycker att något av mina inlägg innehöll grova personliga påhopp är det bara att gratulera. Det innebär nämligen att du har levt ett väldigt behagligt och skyddat liv.

Personligen gillar jag att diskutera sakfrågor i allmänhet och hifi i synnerhet. Problemet med faktiskt.se är dock att alla tjafsar och ingen lyssnar så det finns egentligen inte så många relevana sakfrågor att kommentera.

Det mest relevanta att kommentera är faktiskt folks beteende efter som de kommer hit och ... beter sig.

Att du skulle tvingas rycka ut och försvara visa personer ur personkabinettet var väl ganska givet och du vet säkert hur mycket det berör mig.
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-03-05 21:33

Problemet på det hela taget är kanske att just det där med att testa exakt och analysera och mäta och komma fram till vad som är "sant" är i grunden en rätt asocial aktivitet. Egentligen borde alla bara träffas och övertyga varandra om "fy f-n va bra det låter!!" och ignorera alla tillkortakommanden :)

På denna grund skall hursomhelst alla hifi-entusiaster bygga samvaro och fikastämning och konsensus, fokkin 'ell, det är väl snarare ett mirakel att det inte ligger mängder av lik strödda över lyssningsrum och forum.... :)

Sett ur lyssnaren synvinkel då kanske. Låta proffsen fixa det jobbiga, det har de ju (väl) betalt för ;)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-03-05 21:39

Chris_Lymme skrev:

Subjektivisten:

Om du tycker att något av mina inlägg innehöll grova personliga påhopp är det bara att gratulera. Det innebär nämligen att du har levt ett väldigt behagligt och skyddat liv. För några år sedan blev jag upptryckt i ett hörn och knivhuggen av en påtänd skotte. Det tyckte jag var ett grovt personlig påhopp.

Personligen gillar jag att diskutera sakfrågor i allmänhet och hifi i synnerhet. Problemet med faktiskt.se är dock att alla tjafsar och ingen lyssnar så det finns egentligen inte så många relevana sakfrågor att kommentera.

Det mest relevanta att kommentera är faktiskt folks beteende efter som de kommer hit och ... beter sig.

Att du skulle tvingas rycka ut och försvara visa personer ur personkabinettet var väl ganska givet och du vet säkert hur mycket det berör mig.

Det är fortfarande inget argument för att bete sig illa, vare sig pga knivslagsmål eller andra erfarenheter och intentioner. Tjafsandet är inget unikt för Faktiskt.se, det är ngt som kännetecknar normaldum mänsklighet.

Varningen består i en markering att ditt beteende inte är i samma riktning med den policy som råder på detta forum och med den vision ägare samt därtill upphovsmän hade. Det förutsätts att alla inlägg är skrivna med ett accepterande av denna policy; följer inte inläggen dessa enkla regler så hör de således inte hemma här. Det må vara hur orättvist som det bara kan, men detta är den verklighet som råder här. Man får acceptera eller söka sig ngn annan stans.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-03-05 21:44

Vee-Eight skrev:
Chris_Lymme skrev:

Subjektivisten:

Om du tycker att något av mina inlägg innehöll grova personliga påhopp är det bara att gratulera. Det innebär nämligen att du har levt ett väldigt behagligt och skyddat liv. För några år sedan blev jag upptryckt i ett hörn och knivhuggen av en påtänd skotte. Det tyckte jag var ett grovt personlig påhopp.

Det är fortfarande inget argument för att bete sig illa, vare sig pga knivslagsmål eller andra erfarenheter och intentioner. Tjafsandet är inget unikt för Faktiskt.se, det är ngt som kännetecknar normaldum mänsklighet.

Varningen består i en markering att ditt beteende inte är i samma riktning med den policy som råder på detta forum och med den vision ägare samt därtill upphovsmän hade. Det förutsätts att alla inlägg är skrivna med ett accepterande av denna policy; följer inte inläggen dessa enkla regler så hör de således inte hemma här. Det må vara hur orättvist som det bara kan, men detta är den verklighet som råder här. Man får acceptera eller söka sig ngn annan stans.

V8. Det är dåligt ledarskap att alltid hota med dörren. Det ger en indikation om att du är/blir osäker i din ledarroll.
Du behöver inte hota med sängen eller indragning av lördagsgodis för att barn skall lyssna.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-03-05 21:55

meanmachine:

Jag hotar inte, jag ger alternativ vad som finns härnäst att göra. Jag ville poängtera att tjafsa emot ett beslut är lönlöst; det slösar endast min tid. Under de år jag varit moderator och senare admin så har jag lärt mig att det inte funkar med intellektuellt diskuterande för att förbättra ett beteende. Ett ultimatum gör det klart att det inte är mitt problem hur man förbättrar beteendet, utan att det förändras till det bättre. Eftersom oförändrat beteende inte är acceptabelt så blir således alternativet att visa på dörren.

Det är fruktansvärt enkelt.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-03-05 22:13

JTarnstrom skrev:Nåväl, jag tycker att det borde vara rätt enkelt för subjektivisten och andra att bjuda på upplägget. Många har gjort liknande "tester" och känt sig påhoppade när "testet" har dömts ut. Självklart fanns det en boll att slås i mål. På samma sätt kan väl de som tidigare har känt sig påhoppade slå in den där bollen lite med glimten i ögat, inte med "nu ska du få din jävel"-attityden. Ni tar det hela för jävla allvarligt.

Tärnström

Nja, har inga som helst problem att bli ifrågasatt alls när det gäller testet, som vi skrev så var det en bra bit ifrån perfekt. Dock är det störande med folk som inte förstår eller bara är ute efter att bråka som drar fram blindtest, något som dom själva förkastar hela tiden när det är saker man BÖR blindtesta.

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2008-03-06 00:11

Chris_Lymme skrev:Att du skulle tvingas rycka ut och försvara visa personer ur personkabinettet var väl ganska givet och du vet säkert hur mycket det berör mig.

För måmga nyanser, eventuellt.

Det berör mig överhuvudtaget inte för ni har inget som jag vill ha eller behöver.

För övrigt är det rätt löjeväckande att hota med porten för påstådda personangrepp på ett forum som är känt egentligen bara för en sak, nämligen systematiska personangrepp och förföljerser.

Du vet lika väl som jag att forumets enda egentliga attraktion och livlina är Ingvar Öhman. Därmed är ni tvungna att rensa bort alla kritiker så att Ingvar inte ska bli sur och vägra komma hit och skriva. För då finns ju inget som drar folk till forumet.

Att det medför likrikting, indoktinering och förföljelser av alla som har en annan syn på hifi än Öhman är ju något som inte bekymrar er nämnvärt.
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2008-03-06 00:34

Chris_Lymme skrev:Personligen gillar jag att diskutera sakfrågor i allmänhet och hifi i synnerhet. Problemet med faktiskt.se är dock att alla tjafsar och ingen lyssnar så det finns egentligen inte så många relevana sakfrågor att kommentera.

Jag tycker du beter dig fruktansvärt illa. Det du beskyller andra för i citatet är ju EXAKT det du själv gjort tråden genom. Lyssnar inte och vägrar diskutera faktiska argument. Sakfrågor har ju tagits upp av andra ett flertal gånger, men jag har missat dina.

Jag ger mig sällan in i de här striderna och har ingen större lust att välja sida. Men jag tycker att du sprider en fruktansvärt dålig stämning och jag känner att jag vill förmedla den åsikten.

Men det gör mig väl bara till djävulens hantlangare i dina ögon misstänker jag, och inte en faktiskt-medlem... Men nu får du ge dig.
Senast redigerad av shifts 2008-03-06 00:40, redigerad totalt 2 gånger.
2021 maj på Spotify

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi