Larsen 4 och MAA406? Eller annan stereoförstärkare

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
AVR4000

Larsen 4 och MAA406? Eller annan stereoförstärkare

Inläggav AVR4000 » 2008-03-05 23:44

Börjar nu komma dit jag vill med inspelningen av Larsen 4. Har samtidigt börjat fundera lite åt hållet slutsteg till dessa, eller en stereoförstärkare. Det låter visserligen bra redan idag (med Sony STR-VA333ES) men jag känner på något vis att det kan bli ännu bättre, kanske. Med bättre syftar jag framförallt på en aning mer värme än idag och rent av ytterligare ett uns av klarhet. Mina öron säger mig att högtalarna kan få en ytterligare skjuts framåt.

Sedan är det lite den känslan att efter senaste tidens uppgraderingar av anläggningen är förstärkaren till frontarna en del att se över.

Sonyn är utmärkt till bioljud och jag är inte intresserad av att byta receiver, enbart koppla in en stereoförstärkare eller ett slutsteg för att skjuta på stereoljudet. Min Sony trivs jag med annars men något säger mig att en sprillans ny stereoförstärkare eller slutsteg helt enkelt kan ge ljudet en skjuts framåt.

Har blivit lite sugen på Advance Acoustic MAA406, uppfattar deras produkter som prisvärda och dessutom gillar jag VU-mätarna. :oops:

AA MAA406

Alternativ som föresvävat mig är Marantz PM7001KI (matchar SA7001KI) eller något från Arcam t.ex. Budget spontant är 8.000 kronor men vid behov kan den justeras något.

Har även funderat på Vincents monoblock då jag har KHV-1pre och dessa är matchade med den (den kan då agera försteg till blocken).

Editerar:

En aspekt jag också funderar på som intressant förbättring är ännu mer "driv" eller med ett annat ord: spelglädje.
Senast redigerad av AVR4000 2008-03-06 13:57, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2008-03-06 12:43

En recension av Sony STR-VA333ES, som referens:
http://www.homecinemachoice.com/reviews ... A333ES.php
...perspektiv...

Återgå till Carlsson Illuminati