Moderator: Redaktörer
Poppen skrev:Ibland vill man ju bara ha en låt och 1 dollar är ju ok att köpa men är det värt pengarna ?
Poppen skrev:Inga pirat sidor.
Ragnwald skrev:Som jag fattat det, kan man enbart köpa musik i 128 kbs, men du kan lägga in musik själv i programmet med 128 kbs eller 256 kbs.
Någon som lyckats med något annat ?
Kribban skrev:Man kan köpa musik från Itunes plus. Det är då i 256 kbs samt ingen DRM.
MVH Christer
Ragnwald skrev:
Vill du ha vänligheten att förklara hur och var jag kan köpa låtar i 256 kbs ?
Någon länk till det du påstår ?
Är iTunes plus ett annat företag ?
Den ända inställningsmöjlighet som finns i programmet (som jag hittat), är enbart för att rippa egna CD-skivor till programbiblioteket och då kan man välja mellan 128 eller 256 kbs.
Det står dessutom i finstilt att detta val inte gäller iTunes store hämtad musik.
Format.
Du kan välja andra ljudformat utan extra kostnad, bland annat det populära MP3-formatet, i bitfrekvenser upp till 320 Kbit/s. Om du använder AAC eller MP3 kan du lagra över 100 låtar på samma utrymme som en enda CD-skiva, beroende på vilken bitfrekvens du väljer. iTunes kan även spela Apple Lossless-formatet, som ger ljud i CD-kvalitet på halva lagringsutrymmet.[/b]
Poppen skrev:har någon köpt och jämfört med den köpta cdn.
Audix skrev:Poppen skrev:har någon köpt och jämfört med den köpta cdn.
Ja.
Det var en diskussion för länge sedan att iTunes inte utgick från CDs utan från masterband och för att se om det verkligen var så köpte jag några låtar jag hade på CD. Jag lät iTunes göra om låtarna från mina CDs till samma format jag köpte och jämförde låtarna.
Blev mycket förvånad över resultatet.
Någon kanske kan hitta den gamla tråden?
phloam skrev:Jag bara antar att AAC är bättre än MP3 - men hur mycket bättre? (128 då alltså)
Bitrate och kvalitet varierar väl och utbudet är magert om man jämför med iTunes (som har ca. 6 ggr större bibliotek)MangeRock skrev:Jag vet inte så mycket om itunes men det verkar vara en aningen dyrt..på mp3fiesta.com får jag 10-15 album för 129kr i 320kbps. Rätt ok katalog har de också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster