Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
meanmachine skrev:Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
Det var ingen skillnad mot billigare så när du redan hade dem tyckte du inte det var snyggare och trevligare att ha dem?
meanmachine skrev:Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
Det var ingen skillnad mot billigare så när du redan hade dem tyckte du inte det var snyggare och trevligare att ha dem?
Rydberg skrev:meanmachine skrev:Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
Jag insåg att kablar för 20kkr parmetern får andra hålla på med. Nuvarande kablar kostar 9 kr metern exkl. kontakter och de låter alldeles förträffligt
Rydberg skrev:meanmachine skrev:Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
Jag insåg att kablar för 20kkr parmetern får andra hålla på med. Nuvarande kablar kostar 9 kr metern exkl. kontakter och de låter alldeles förträffligt
meanmachine skrev:Rydberg skrev:meanmachine skrev:Rydberg skrev:För att det går lika bra med selleri
Men det var inte svar på min fråga helt. Du hade ju redan kablarna. Var de inte ens snyggare än dina nuvarande eller var det ekonomisk kris som gjorde att du skickade dem eftersom att sälja kablar är bland det sämsta man gör affärsmässigt.
Rydberg skrev:meanmachine skrev:Är nuvarande kablar bättre för ljudet, lika dant eller sämre?
Mellan Nordost QF och de jag har nu hörde jag ingen skillnad, mao de är good enough for goverment work
Rydberg skrev:Jag tyckte det var mer intelligent att lägga pengarna där de gör mer skillnad, t.ex. på bra högtalare
Sanoj skrev:
// Jonas
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Jag tyckte det var mer intelligent att lägga pengarna där de gör mer skillnad, t.ex. på bra högtalare
Men du har väl inosar? Är inte de nästan gratis.
Rydberg skrev:Du har helt rätt, mina kablar låter ju faktiskt ingenting heller
meanmachine skrev:1...
Kan en dyrkabel innebära försämringa av ljudet på något vis?
2....
Kan banankonstaker av div material försämra ljudet på något vis?
3...
Kan en nätkabel av dyr kvalisort på någotvis försämra ljudet?
Alltså finns det någon dukumentation eller empirisk vetenskap som på ett tillbörligt vis på påvisa att det ovan stående kan påverka som direkt ljudförsämringar utifrån normen lakrits-snören, std elkablage osv...
Rydberg skrev:PEGE skrev:Rydberg skrev:Du har helt rätt, mina kablar låter ju faktiskt ingenting heller
Sorry, då har du blivit lurad, mina kablar är billigare än dina.
Det har jag råd med
Max_Headroom skrev:meanmachine skrev:1...
2....
3...
Alltså finns det någon dukumentation eller empirisk vetenskap som på ett tillbörligt vis på påvisa att det ovan stående kan påverka som direkt ljudförsämringar utifrån normen lakrits-snören, std elkablage osv...
1: Ja.2. Nej, inte så länge man använder material som leder rimligt bra och inte har några andra konstigheter för sig som t.ex. att oxidera. Det finns ju skäl till att kontakter firnicklas eller guldpläteras istället för att förzinkas...
3. Nej. Apparaten tar krämen från nätdelen, inte sladden. Den kan du ofta dra ur och apparaten fortsätter att fungera så länge kondensatorbanken är uppladd.
Ja, kunskapen om saken finns lätt tillgänglig i böcker om t.ex. elektronik, ellära och fysik. Inga kostigheter alls.
Glöm dock allt du "lärt" dig i HiFi-pressen.
meanmachine skrev:Max_Headroom skrev:meanmachine skrev:1...
2....
3...
1: Ja.2. Nej, inte så länge man använder material som leder rimligt bra och inte har några andra konstigheter för sig som t.ex. att oxidera. Det finns ju skäl till att kontakter firnicklas eller guldpläteras istället för att förzinkas...
3. Nej. Apparaten tar krämen från nätdelen, inte sladden. Den kan du ofta dra ur och apparaten fortsätter att fungera så länge kondensatorbanken är uppladd.
Ja, kunskapen om saken finns lätt tillgänglig i böcker om t.ex. elektronik, ellära och fysik. Inga kostigheter alls.
Glöm dock allt du "lärt" dig i HiFi-pressen.
Det kan alltså bli sämre. Kan det likaväl bli bättre?
meanmachine skrev:Det debatteras lite för lite kabel på sistone.![]()
Jag har lite funderingar.
1...
2....
3...
Chris_Lymme skrev:Har man guldöron så har man.
Användare som besöker denna kategori: Erahjar och 22 gäster