Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Det är sant att det går att åstakomma på det sättet.//Men jag har inte hört den aktuella högtalaren så nog skall jag ge tusan i att uttala mig annat än generellt.
Nefilim skrev:Inget ont om Ino, men bör inte denna tråd flyttas till" Wänner af Ino"?
Det är många som inte fattat hur man ska förhålla sig till det här med INO.mats skrev:Nu får ni sluta att babbla ni gör mig nyfiken på dessa Ino högtalare ännu mer
Martin skrev:Det är många som inte fattat hur man ska förhålla sig till det här med INO.mats skrev:Nu får ni sluta att babbla ni gör mig nyfiken på dessa Ino högtalare ännu merMan lyssnar på dem hos någon, erkänner att de mycket väl kan vara bäst i världen och sedan släpper man det och pysslar vidare med sitt. I mitt fall: Hembyggen!
Det är väl få som sitter och planerar att köpa brystonsteg för flera 100-tusen bara för att de råkar vara så bra att de förmodligen inte går att höra med hörseln. Visst de kan vara bäst, men vem bryr sig, det är väl inte hela världen?
rhenrics skrev:Om man jämför med typ Krell Resolution 1, eller Marten design Coltrane, eller B&W 800 Nautilus (snäckan) då? Alltså riktigt dyra högtalare... är pi60s ändå bättre?
Bongo skrev:[...] Mina Jamo D870, som jag har för tillfället, tycker jag presenterar musiken på ett trovärdigare och mer engagerande sätt än framförallt pi60 (utan s, som jag har mest erfarenhet av) men även bättre än pi60s, dom är ju fruktansvärt lika varandra, pi60 och pi60s.
[...]
//Håkan
Ragnwald skrev:870 är det något i stil med dessa ?
Länk
Rydberg skrev:Nä, Jamo Concert 11/D870 ser ut såhär
Patrik_B skrev:
Jag har bytt från Jamo Concert 11 (samma som D870) och jag tycker att piP men ffa pi60 är en bättre högtalare på allt (D870 klarar högre ljudtryck än piP men det är det ända).
Jamo högtalaren har ett helt ok diskant- och mellanregister men när det kommer till att spela bas så tycker jag att det tappar en hel del. Det som jag saknade mest var förmågan till attack i trummor och basgångarna. Dom går faktiskt rätt djupt men jag tror att frekvensgången och förmågan till att flytta luft i alla frekvenser är lite sporadisk...
Bongo skrev:Då tycker vi olika, jag anser basen hos D870 vara i princip likställd med basen hos pi60 men det har väl mycket med vilket rum dom står i att göra. Flytta luft kan dom göra...minst sagt(D870 alltså, tycker jag iaf)