Max_Headroom skrev:Ser hemskt ut. Kalt och vitt. Som på sjukan. Burr!
- In med matta. Tjukk og feit! Heltäncningsmatta, eller täck golvet med ett antal små mattor. Det senare alternativet har det fina med sig att det är lättare att byta och ha med sig vid flytt.'.
Mattor kommer fler. Check.
Max_Headroom skrev:- Måla eller tapetsera om. En ganska ljus, varm färg. Ev kan du måla väggen bakom soffan i en annan lite mörkare färg.
Redan gjort, det var det första vi gjorde i rummet. Samma fina matta kritvita /(helt utan gul eller grå ton) som vi valt i ALLA rum förutom barnens som fått välja själva.
Max_Headroom skrev:- Hyllor. Upp med hyllor på väggarna. Kanske nåt snyggt konstverk mellan högtalarna? En stor tavla eller två mindre. Nåt sånt.
Konstverket mellan högtalarna är tillverkat av Panasonic och heter "Plasma". Tavlor ogillas och kommer inte upp på väggarna om jag kan undvika det. I så fall skall de i princip vara enfärgade.
Max_Headroom skrev:- Tube traps i hören vid fönstret. Ställ stora trevliga växter (inga trefider!) på dom.
Tror det kan vara svårt att få med övriga hushållet på det. Dock har vi två rispapperslampor från IKEA. De ser nästan ut oms tubetraps...
Max_Headroom skrev:- Gardiner. Sätt upp. Nu. Ser mycket trevligare ut så.
Attans tjat om pensionärsdraperier. Jag får väl försöka tvinga mig till det...
Max_Headroom skrev:- Många små ljuspunkter är fint. Sätt upp ett gäng "läslampor" bakom soffan, på väggen. Då ser du bättre när du sitter i soffan och lyssnar på musik och bläddrar i din favorit-kulturtidskrift.
Finns redan fyra lampor i rummet. Får väl se om jag hittar nån enfärgad lampskärm som är lite fluffig nog att kallas absorbent.
Max_Headroom skrev:- Quacktis. Du behöver en på högra högtalaren och 2 på fönsterbrädan.
Ligger fortfarande nedpackade men kommer snart fram. En stor och två små svarta "Dark Force"-quackti. Check.