matereo skrev:Vad har dina högtalare för spec? Själv äger jag nu hela 4 exemplar av musical fidelity A1(verision 1 och 3) och menar att den är en unikt bra förstärkare(i väl underhållet skick) för lättdrivet högtaleri. Phonosteget när det gäller MM suger, och MC delen är högst okej, men med CD så ger den ifrån sig mycket ljuva toner. Det sägs att slutsteget har än mer att ge utan för/linjesteget. En varning dock! Förstärkaren käkar volympotentiometrar och elektrolyter, med sin 65-80 graders temp.
Detta borde vara varje high end siktande audiofils reserv stärkare, inte någon simpel 3020.
Tack för ditt svar.
Min ljudkälla är varken vinyl eller cd, jag kör med .flac från datorn.
Lite specs på min högtalare, dock är inte delningsfiltret färdigställt så värden med * är höftade
Högtalartyp: Golvstående 2-vägs basreflex
Bas/mellanregister: Seas CA18RLY
Diskant: Vifa D19TD-05-08
Frekvensomfång: *28-20 000
Känslighet: *86-87
Port avstämning: 29Hz
Impedans: 8 ohm (Lägsta impedans *6,7 ohm)
Delningsfilter
Delningsfrekvens: 3000 hz
Diskant Delning: 2:e ordningens passivt
Bas/mellan Delning: 2:a ordningens passivt
Högtalarkabinett
Yttermått: H=110, B=210, D=300 cm
Innervolym: 35 Liter
Material: 16 mm MDF
Angående Musical Fideltyn, är inte 2*20 watt lite snålt? Samt, är inte denna långt över min budget? Jag är inte så bra på elektronik, så det är tacksamt om jag inte behöver byta volympotentiometrar och elektrolyter, som du säger går sönder ofta.
Detta borde vara varje high end siktande audiofils reserv stärkare, inte någon simpel 3020.
Vad är en 3020?
Cambridge stärkaren rekommenderas, braljud för pengen, snygg finish och en ergonomisk fjärrkontroll.
Min farsa har en så jag har lyssnat en hel del.
Eventuellt kanske den finns billigare på hifi klubbens lagerrensnings sidor eller på hifi magasinet.
Låter bra RedRuby, ska försöka lyssna på den