Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Morello, jag gjorde inga mätningar. Jag förstår nu att jag kanske inte borde skriva något om mina gamla lyssningserfarenheter. Dom duger ju inte i grabbarnas sällskap.Dom duger dock för mig.
Men det kanske finns nån som är intresserad av en gammal gubbes erfarenheter, vad vet jag?
Ragnwald skrev:Nefilim skrev:Skulle det möjligtvis vara ett lyft att byta ut RCA-kontakter mot dito BNC? Eller är jag helt ute och cyklar då ??
Ska du ut och cyckla ska du byta till BMX.
Chris_Lymme skrev:petersteindl skrev:Morello, jag gjorde inga mätningar. Jag förstår nu att jag kanske inte borde skriva något om mina gamla lyssningserfarenheter. Dom duger ju inte i grabbarnas sällskap.Dom duger dock för mig.
Men det kanske finns nån som är intresserad av en gammal gubbes erfarenheter, vad vet jag?
De duger frö mig också för jag har också lött och lyssnat och kommit fram till samma slutsats.
När man börjar lyssna med öronen istället för arslet så blir hifi mycket roligare.
Det är en uppmaning till Morello, Subjektivisten, Max Headrom och alla andra vilsna men högljudda får.
Ragnwald skrev:Thomas_A skrev:Ingen som läst länken jag lade in?
Var ?
ThePreTor1aN skrev:Det pratas verkligen om rumsakustik som aldrig förr, och att det på något sätt är viktigare än kablar bla, bla.
Jag har helt andra erfarenheter. Riktigt bra högtalare tex har just egenskaper så att de låter bra även i krångliga miljöer med svår placering.
Och precis som kablar och annat så är det relativt för just dig, inte gentemot någon annan. Hur dålig akustik eller rum du än har så är förbättringen av en bättre högtalare och kablar är tex. alltid konstant.
petersteindl skrev:Morello, jag gjorde inga mätningar. Jag förstår nu att jag kanske inte borde skriva något om mina gamla lyssningserfarenheter. Dom duger ju inte i grabbarnas sällskap. Dom duger dock för mig. Men det kanske finns nån som är intresserad av en gammal gubbes erfarenheter, vad vet jag?
ThePreTor1aN skrev:Det pratas verkligen om rumsakustik som aldrig förr, och att det på något sätt är viktigare än kablar bla, bla.
Jag har helt andra erfarenheter. Riktigt bra högtalare tex har just egenskaper så att de låter bra även i krångliga miljöer med svår placering.
Och precis som kablar och annat så är det relativt för just dig, inte gentemot någon annan. Hur dålig akustik eller rum du än har så är förbättringen av en bättre högtalare och kablar är tex. alltid konstant.
lennart skrev:Den som påstår att det inte hörs skillnader måste antingen höra dåligt eller ha en anläggning med dålig upplösning.
lennartj skrev:Vaddå blindtest?
Gör min monotest beskriven överst på sid 7!
Den räcker långt och jag anser den överlägsen för den är oberoende av testintervall och hörselminne och avslöjar dessutom differenser i tidsdomänen på ett uppenbart sätt.
Användare som besöker denna kategori: ajna och 11 gäster