Har suttit och lusläst ALLA DIY-forum som finns på nätet för att införskaffa lite kunskap.
Modellen jag tänkte börja med är bärbara envägsminihögtalare bestyckade med Tang Band w4-1337sa. Men många påpekar behovet av ett sk notch filter för att denna skall låta bra. Och där är mitt problem för närvarande. Jag har hitta denna se F4: Lineup Series Build Thread (F4, D4, D44, R4, R44). I mina novisögon ser filtret väldigt avancerat, för att inte tala om dyrt. Mina beräkningar på part express skall filtermaterialet kosta ca $75, vilket är ungefär vad elementen kostar.
Är det värt att lägga pengarna på alla filter-delar när ändå off-axis värdet inte är något vidare?
Alternativ 1: Bygga liknande F4 (som är anpassat för just w4-1337).
Alternativ 2: Bygga någon av andra modeller som jag har hittat vilka har en billigare filterdel:
CT218br
Bandit
Andra element än Tang Band:
microFonken
Hi-Vi B3S single driver system
Solo103
Alternativ 2: Skall jag göra en tvåvägare istället? Om jag skall följa D4 i länken ovan blir det väldigt mkt dyrare... Men det finns andra modeller med andra element t.ex:
Hi-Vi Juniors
Hatt
Bargain Mini
Som sagt är det någon som har en åsikt i allt detta? Eller ännu hellre en rekommendation!