screen skrev:Menar du inte Hz nu...va![]()
Mvh Björn//
Jo det menade jag, farligt att forumsurfa halvfull
Moderator: Redaktörer
Strauss skrev:Bongo skrev:Då tycker vi olika, jag anser basen hos D870 vara i princip likställd med basen hos pi60 men det har väl mycket med vilket rum dom står i att göra. Flytta luft kan dom göra...minst sagt(D870 alltså, tycker jag iaf)
Går inte pi60 ungefär 10 db lägre i basen?
mats skrev:Men skall inte denna tråd finnas i Ino forumet??
varför då? då kan den väl lika gärna flyttas till "köpråd" direkt isf. Jag vill bara ha info om högtalaren och hur den står sig mot andra. Dvs inte en diskussion om Ino Audio eller om några vänner/belackare därav..
Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
meanmachine skrev:Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
Hehe...Insikt.
Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Många har Ino högtalare men flera har inte. Vad är problemet?
David_A skrev:Alltså smak är alltid subjektivt, och D870 är en jättetrevlig och snygg högtalare. Men jag kan bara inte förstå det där med basen..? Var det något som jag tyckte att D870 saknade så var det just den riktigt djupa basen, samt förmågan att hantera ljudtryck däri. Största anledningen till att jag sålde dessa var just för att dom slog igenom som pistolskott i basen så fort dom pressades lite för hårt. Synd på en i övrigt mycket prisvärd högtalare.
Dessa Concert 11(D870) och Concert 8 fick mig iallafall att inse hur pass stora brister mina gamla Kappa 9 hade, både tonalt och ljudbildsmässigt. Åkte ut på direkten efter ett möte med lilla 8:an
meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Du är inte dum! Det fattar en hel väld av människor att ino inte debbateras objektivt här på hemmaplan...
Läser du väldigt, väldigt, selektivt?meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Du är inte dum! Det fattar en hel väld av människor att ino inte debbateras objektivt här på hemmaplan...
celef skrev:jag tror ingen betvivlar ino audios förträfflighet men jag tror många älskar att hata deras anhängare
Kaffekoppen skrev:Läser du väldigt, väldigt, selektivt?meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se