Ny energi fick jag när ung dam ringde och ville ha en sommarkosrett uppsydd (tack Victoria); och bums har jag förutom några toiler uppsydda till henne, också fått ihop tre nya korsetter att ställa ut i Medborgskolans skyltfönster.
Jag inbillar mig att denna energikick också skvätter över på rörintresset ...

Rörigt, i titeln syftar mindre på rörförstärkare och mer på att det är rörigt (stökigt) på sina håll just nu.
Det här är högen brevid musikmöbeln. Här är projekt som aldrig blev mer än projekt - 807-STC-SE som skulle in i en rund bakform, nån hörlursförstärkare som skulle byggas i harmoni med Henko (var det väl), 6V6SE, 1626-Matrix osv osv. Där finns en påse med ett dussintal ryska EL500, vilka väntar på askar.

Här är det för närvarande mindre rörigt - här står ett (fungerande) försteg och ett (fungerande) slutsteg. I en glasslåda bakom ligger ett EL500 som rymt. Till vänster en hög brända skivor - undrar vad det är och månadens låneskivor av hemliga agenten på bibblan.

I möbeln har jag inrättat en trafohylla - där finns nog en och annan nätrafo jag kan bli av med. Och nya trafos som ska användas. På golvet ett par monoblock som byggs om och en färgskrivare som kanske ska tillbaka eftersom min laserskrivare (eller PCn) bestämmer sig för att vara inkompatibla med varandra 1 dygn efter jag ominstallerat drivrutinerna:

I "ateljén" ligger komponenter till diverse projekt som har chans att bli slutförda "nästan sorterade" i askar. Theremin har jag kört fast på ...

Och se där, ett slutsteg som bara fattas nätaggregatet (sysn som en ljusbrun fläck i främre högra hörnet). Ni ser också vilken konkurrans mina rörprojekt har!!! I valet mellan ett PP-steg med direktupphettade trioder och en aftonklänning från 30-talet väljer jag nog ....

Viktiga verktygen trängs längst ut på bordskanten. Ett fungerande SE-steg i bakgrunden.

Och så dåliga samvetet, ett försteg som jag har kämpat med i över ett år. Jag lyckas alltid hitta bar skäl att göra avbrott i bygget, men just nu tar det emot - tre rör ska sitta inuti lådan - det är djävligt trångt och jag vet inte hur jag ska montera rören (rörhållarna) så det blir snyggt OCH praktiskt.

Vad jag inte visar, är bilder på projekt med framtid. Jag tar dem sen och då blir den hår tråden mer konstruktiv tråd än rörig tråd. Jag gillar inte påbörjade byggtrådar där det ganska snabbt framgår att projekt runnit ut i sanden ....
Hur som helst, det kommer mera.
Ed Rättat snubbelfel.