OA-60 Produktion

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Greensleeves

Må lyckan vara med OA-60-konstruktörerna..!

Inläggav Greensleeves » 2008-03-21 00:51

Apropå utvecklingsarbetet av högtalarmodellen Carlsson OA-60, vill jag blott önska de som utför detta arbete all lycka! Må ni fyllas med kraft, inspiration och arbetsglädje till max, och må hifi-gudarna vara med er! :) (här skulle jag egentligen ha velat kunna sätta in en figur som utstrålar lugn, tillit, förtröstan, och närmast magiska krafter... 8) )
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Re: Må lyckan vara med OA-60-konstruktörerna..!

Inläggav Naqref » 2008-03-21 10:00

Greensleeves skrev:(här skulle jag egentligen ha velat kunna sätta in en figur som utstrålar lugn, tillit, förtröstan, och närmast magiska krafter... 8) )

Bild

;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Greensleeves

Figur utstrålandes lugn, tillit, förtröstan, och magi...

Inläggav Greensleeves » 2008-03-21 13:44

:D :D :D
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Re: Figur utstrålandes lugn, tillit, förtröstan, och magi...

Inläggav Hammarstrand » 2008-03-28 00:42

Lånar tråden lite då mina funderingar gäller just denna högtalare.
Även om det inte blir någon ny OA-58.2/60 så borde i alla fall vi som köpt denna högtalare få den rätta huven då den nuvarande är felkonstruerad, inte sant! Personligen fattar verkligen inte hur man kan konstruera en huv som täckeröver terminalerna så man inte kan ansluta vanliga banankontakter. Finns det nån minimal banan-modell som man kan använda eller är det bara meningen att man skall skruva fast högtalarkabeln?
Mac Mini, PS3, Wii --> DENON 2808 --> Panasonic 42", Ino Audio Pi60.

Användarvisningsbild
bobo

Inläggav bobo » 2008-03-28 05:05

Jag har skurit ut en slits i tyget mittför terminalerna. Nu kan jag använda vilka kablar och kontakter jag vill.

Ang. rätt huv så tvivlar jag på att det någonsin kommer någon. Man skrev i något nyhetsbrev (minns inte vilket) att det skulle gå att åtgärda den felaktiga huven och att man skulle återkomma till detta senare. Det har inte blivit något med det heller. Men en beskrivning av hur vi med fel huv kan modifiera denna själv kunde man väl för skams skull kosta på sig. Men det är tyvärr tystnad (om detta som med allt annat) som tycks gälla från SSC: sida. :x
OA58.2
OA5 II som ev ska uppgraderas till OA5.3

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati