Ipod Classic & bra hörlurar, ljudkort

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
delta99

Inläggav delta99 » 2008-03-11 20:47

Hej!

Jag hoppas och tror att det ger lite bättre ljud :-) Dessutom har jag en linje-ut kabel från NYKO, det ger lagom sladdlängd mellan lyssningsfåtöljen och Emun.

Eftersom jag oftast har ipoden på slumpmässig avspelning så kommer det låtar jag inte riktigt har koll på och då är det en smidig lösning att kunna kolla på ipodens skärm.

På Head-fi finns det rätt mkt läsning om både 0404 USB och 0202 USB.

Ha det!!
Give me analog or deaf!

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2008-03-11 21:49

Jag är lycklig ägare till ett 0202 själv. Går de att loopa analogt eller digitaliseras ljudet i loopen? Jag har lixom inte funderat över den möjligheten - delvis för att jag kör en Rega Ear som hörlursförstärkare efter E-mu kortet. :-)

Användarvisningsbild
delta99

Inläggav delta99 » 2008-03-21 15:59

Hej!

Har egentligen ingen aning vad du menar med loopar etc, nöjer mig ännu med att jag tycker den låter bra, även som hörlursförstärkare. En liten "nackdel" är kanske att ingångsvridreglagen verkar rätt känsliga, minsta lilla ändring och det ökar/minskar ljudet direkt.

På Head-Fi finns det flera, t ex signaturen sejarzo, som verkar kunna en hel del om 0404 USB.

Vänliga hälsningar!
Give me analog or deaf!

Föregående

Återgå till Köpråd