Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:...Den verkliga orsaken kanske är så enkel som att du faktiskt ibland är din egen definition på ordet prestige...
Stefan
IngOehman skrev:Ordet prestige använder jag för att beskriva beteendet när
någon försvarar något som de vet var fel som de sagt eller
gjort (eller låtsas som om det inte hänt) för att de:
1. Skäms för det sagda eller gjorda, men skäms värre för att
behöva ändra sig / ha haft fel.
2. Inte inser att felet då bara knyts till dem.
3. Tror att någon går på det hela.
Sådant sysslar jag inte med - någonsin!
IngOehman skrev:Visst, men att få på skallen för det, därutöver, är inget jag hade trott
skulle hända - någonsin, ens i mina vildaste fantasier.![]()
![]()
Hade jag haft en aning om att du och Anders* skulle ge er på mig på
det sätt som skett här på faktiskt, skulle jag ha tänkt både en och
två gånger innan jag velat "ta jobbet".
Vh, iö
- - - - -
*Ni har ju inte varit de enda, men de andra bryr jag mig mindre om.
avr7000 skrev:Nu "måste" jag som Iö brukar göra bryta ett löfte....
dvs att först skriva att jag skall inte skriva mer om detta för att sedan göra det...
Det är i o f s just för Ingvar ett löftesbrott som jag vanligtvis gillar då Ingvar ofta skriver en massa bra och matnyttigt
avr7000 skrev:Det där med "Arbete" är vi säker helt överens om att du insett innan du tog jobbet, det är ju som sagt förhoppningsvis för Stigs minnes skull.
"Kostnader" däremot...
Varför har du tagit på dig kostnader personligen för SSCs räkning?
avr7000 skrev:Kostnader som du i denna tråd ojjar dig över...
SSC har ju en "ekonomi"...
Det bör ju vara en SSC angelägenhet att driva SSC projekt behäftade med kostnader, nya element t ex. inte din personliga angelägenhet?
avr7000 skrev:Passar även på att citera ditt senaste inlägg innan du hinner ändra detIngOehman skrev:Visst, men att få på skallen för det, därutöver, är inget jag hade trott
skulle hända - någonsin, ens i mina vildaste fantasier.![]()
![]()
Hade jag haft en aning om att du och Anders* skulle ge er på mig på
det sätt som skett här på faktiskt, skulle jag ha tänkt både en och
två gånger innan jag velat "ta jobbet".
Vh, iö
- - - - -
*Ni har ju inte varit de enda, men de andra bryr jag mig mindre om.
Mvh
Stefan Björklund
IngOehman skrev:avr7000 skrev:Kostnader som du i denna tråd ojjar dig över...
SSC har ju en "ekonomi"...
Det bör ju vara en SSC angelägenhet att driva SSC projekt behäftade med kostnader, nya element t ex. inte din personliga angelägenhet?
Det är riktigt, men SSC kan inte ta på sig kostnader som absorberar
alla inkomster. Däför måste kostnader finansieras, och eftersom jag
leddes att tro att finansieringen var löst, lade jag ut pengarna.
Som sagt: Korkad.![]()
IngOehman skrev:Men - Jag har inte talat om någon terminologi, bara om vilka komponenter som en mikrofon kan plocka upp ur en ljudvåg. Jag kan trots att jag läst det jag (och andra) skrivit i den här tråden flera gånger, inte se att det jag skrivit varit en fysikaliskt felaktig beskrivning.
IngOehman skrev:Den ena av dem, trycket, saknar rikting, medan den andra är en gradient, som alltså har en riktning. Tittar man bara på flötet så ser man bara att det guppar upp och ned (kom ihåg att man inte ser en ljudvåg), men tittar man på de där tussarna så ser man att de rör sig sidledes i riktning från källan!
Callisto skrev:Vattnet förflyttas inte i sidled vilket är lätt att uttolka från det du skriver, det sker bara en vertikal rörelse. Det är bara vågen som fortskrider kanske är bäst att förtydliga
IngOehman skrev:Jag vet inte vilket inlägg det är som gör att du uppfattat att jag försökt göra någon annat än att förklara hur det fungerar. Jag har mig veterligt inte skrivit att min ambition varit att prata om terminologi överhuvudtaget.
IngOehman skrev:Men oavsett detta - du får ha din åsikt. Om du inte tycker om namnet hastighetsvåg så är det helt ok. Jag tänker inte bråka med dig. Om det du skriver är din uppfattning så be it. Fast självklart skulle jag vilja veta vad som är den verkliga orsaken till att du skriver det som du skriver. Det är inte likt den Anders som jag trodde jag kände.
IngOehman skrev:1. Att människor kan hävda många saker,
2. Att det ibland säger mindre om dem de kommenterar är om dem själva (hur de tolkar och kanske projicerar med sig själv som mall), och,
Ingvar skrev en massa om att man kan ha sakfrågor som motiv snarare än prestige och att det kan förväxlas om man inte tar ställning i sakfrågan. Om jag fattat det på ett ungefär rätt.
I så fall, kan du även namnge dessa som du Ingvar Öhman med all säkerhet garanterar inte bara skulle ha Aspergers utan även ännu värre åkommor?Aspbergers är bara förnamnet.
Harryup skrev:Är det någon som dött av fel frekvengång på lyssningsplats?
Ingen som blivit sjuk av det?
Är det verkligen så här långt OT som tråden måste gå bara för att Naqref inte håller med IÖ?
Och vad har styrelsen i Carlsson Planet att göra med frekvensgången?
Och varför skulle Naqref ha ändrat sin personlighet eller vad som nu menas bara för att han protesterar? Skulle inte Naqref ha protesterat mot det han tycker var fel för flera år sedan?
Jag vill inte läsa sånt på ett forum, i synnerhet som jag inte ens känner Naqref.
Pinsamt!
Känner ni att ni är verbala och bara mal, håll inga tal!
Ser fram emot en fortsatt tråd befriad ifrån självömkan, sjukdomsdiagnoser etc.
mvh/Harry
beyond skrev:Harryup skrev:Är det någon som dött av fel frekvengång på lyssningsplats?
Är det verkligen så här långt OT som tråden måste gå bara för att Naqref inte håller med IÖ?
Och varför skulle Naqref ha ändrat sin personlighet eller vad som nu menas bara för att han protesterar? Skulle inte Naqref ha protesterat mot det han tycker var fel för flera år sedan?
Jag vill inte läsa sånt på ett forum, i synnerhet som jag inte ens känner Naqref.
Pinsamt!
mvh/Harry
Varför sitter du här och läser om det är så jobbigt för dig!?
Harryup skrev:beyond skrev:Harryup skrev:Är det någon som dött av fel frekvengång på lyssningsplats?
Pinsamt!
mvh/Harry
Varför sitter du här och läser om det är så jobbigt för dig!?
Av den enkla anledningen att trådämnet intresserar mig.
Att man kommer OT ibland händer väl i varje tråd, men här är det väl lite väl många inlägg som passar i en öppen diskussion.
Eller hur?
mvh/Harry
Harryup skrev:Är det någon som dött av fel frekvengång på lyssningsplats?
Pinsamt!
mvh/Harry
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster