Moderator: Redaktörer
Poppen skrev:Men var hittar man Ino Audio Pip då ?
Hur mycket brukar denna ögonsten kosta ?
Jag antar att den är bätre än mina Linn Helix.
Xor skrev:Poppen skrev:Men var hittar man Ino Audio Pip då ?
Hur mycket brukar denna ögonsten kosta ?
Jag antar att den är bätre än mina Linn Helix.
Beror på vart du bor i landet.. Bor du i stockholmsregionen är det klart lättast att boka in en demo med konstruktören (Ingvar Öhman). Han är alltså konstruktör av både pIP och QM10. (Samma högtalare med olika design, för olika marknader)
Bor du nån annan stans i landet är det bara att kolla anonser efter begagnat. Det brukar ungefär vara nypris på dem eftersom i princip samtliga säljare endast byter dem för att köpa större högtalare i samma märke.
Men men.. börja med att provlyssna ett par pIP nånstans.
manger skrev:...köpa piPs som byggsats och försöka klura ut hur låddan till QM10 är baskaffad...![]()
Intressant tanke......hmmm...
Det är nog inte möjligt. Monteringsdetaljerna skiljer sig på elementen avsedda för Guru. Har ni sett några monteringsskruvar för elementen?manger skrev:...köpa piPs som byggsats och försöka klura ut hur låddan till QM10 är baskaffad...![]()
Jeg tror faktiskt at den som måtte være interessert i et par Gurus ganske enkelt kan bestille et par, gjerne forskuddsbetale, og så be om å få de sendt til Sverige fra USA eller andre steder, man må ikke reise selv, det er ikke Ino vi snakker om her!?
Eller också får man kontakta mig om det. (070 - 523 32 32)
Vh, iö
Densen skrev:Eller som IÖ svarar Realist i annan tråd.Jeg tror faktiskt at den som måtte være interessert i et par Gurus ganske enkelt kan bestille et par, gjerne forskuddsbetale, og så be om å få de sendt til Sverige fra USA eller andre steder, man må ikke reise selv, det er ikke Ino vi snakker om her!?
IÖ's svar.Eller också får man kontakta mig om det. (070 - 523 32 32)
Vh, iö
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17483&postdays=0&postorder=asc&start=1080
För hur skall ni lista ut dämpning, slits, stagning och inte minst delningsfilter, copycats?
Kaffekoppen skrev:Det är nog inte möjligt. Monteringsdetaljerna skiljer sig på elementen avsedda för Guru. Har ni sett några monteringsskruvar för elementen?manger skrev:...köpa piPs som byggsats och försöka klura ut hur låddan till QM10 är baskaffad...![]()
![]()
Baltazar skrev:Vad jag vet/hört ska det finnas en variant av piP med en låddesign som till propoprtionerna verkar snarlik QM10.
Har för mig att det stått i nåt äldre manifes eller så har jag hört det någon annastans
![]()
I övrigt instämmer jag i kören och föreslår att man kontaktar konstruktören.
Mvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster