Under senhösten ramlade jag på Ino Audio genom en tillfällighet för 1:a gången i mitt -40 åriga liv (hur detta kunnat undgått mig innan är och förblir ett enigma).
Hur eller hur... Jag stod i begrepp att byta ut samtliga högtalare och när jag väl fick korn på Ino (eller Ino på mig, hur det nu är) fanns för mig ingen återvändo.
Har varit halv/eller helmaniskt ljud/musik/skrammel intresserad så länge jag kan minnas och 1:a gången jag såg ljuset (efter en massa o-ljud) och verkligen fick insikt om att det fanns välljudande högtalare i världen var efter ett möte med B&W:s 801 runt anno -88... Därefter har jag varit en trogen B&W "nerd"... För att inte direkt göra en OT och tramsa om en massa personlig info (får väl ske under lämpligare del av forumet framöver) går vi direkt på själva "födelsen"... Hmmm... det är ju iofs. två enligt rubriken och eftersom den 1:a avhandlats i någon mån så menar jag väl tillkomsten av själva hårdvaran

Efter en del klurande och besök hos den förträffligt sympatiske, kunnige och underhållande IÖ beslutande jag mig för att inleda mitt Ino lyssnande medelst en uppsättning av i28 och Profundus Y-2s (delade av CR80s). Då jag tycker om "hardware bonding" (ej att förväxla med "bondage"...) valde jag att införskaffa dessa i rå mdf så att vår relation kunde inledas emedan jag monterade dem

Nedan följer lite bilder på hur långt jag är i processen hittills... Tips, glada tillrop, frågor om allt och inget emottages tacksamt!
Just det... jag lämnade självfallet inte IÖ utan ett par Pip

Lödning av i28 delningsfilter (min händige broder med lödkolv i position)

Färdiga filter för i28 resp. Pip

ProfundusYs port på grundning...

o här står alla nya familjemedlemmar efter 1:a grundningen...

Kan inte vänta på att få fortsätta resan mot Inoland...