Hur anbringa ballast till vanlig bordstelefon?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2008-04-02 20:53

perstromgren skrev:Hm... Bly säger ni, är inte det lite otrevligt?

Kvicksilver då? :lol:

En längre sladd kanske skulle göra susen?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-04-02 21:14

Svante skrev:En längre sladd kanske skulle göra susen?

En extra jättelång att binda fast telefonen med, hade ju onekligen varit, eh, passande? :)

Användarvisningsbild
manger

Inläggav manger » 2008-04-02 21:17

Jag använde balansvikter till aluminiumfälgar när jag ville ha en fjäderlätt fjärrkontroll lite tyngre. Pillade isär fjärren och satte vikter i alla skrymslen och vrår - blev skiiiit-bra! Givetvis inte den typen av vikter man bankar fast med en bygel utan den sorten som levereras i stavar med förmärkta viktangivelser. Man bara klipper av med en avbitare, pillar bort skyddtejpen och smackar dit med den förmonterade självhäftande skumtejpen. (Den sitter som f-n redan efter en liten stund.) Bara till att knata in på närmaste däckfirma...
semper simplicissima solutio

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2008-04-04 09:10

KarlXII skrev:Köp en trådlös telefon.

Case closed. 8)

Nej, som jag skrev tidigare:
Vi har trådlöst också, men de får man leta efter i stället. Det är fördel med en telefon som finns på samma ställe hela tiden, tro't eller ej!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2008-04-04 11:01

perstromgren skrev:
Tyvärr duger inte den, det är inte en tvinnad sladd som är problemet. I vår familj är alla sträng uppfostrade av yours truly till att hålla sladdarna i otvinnat skick. :D

Hur bar du dig åt då? Kan man få en snabbkurs ...... :lol:
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2008-04-04 13:00

phon skrev:
perstromgren skrev:
Tyvärr duger inte den, det är inte en tvinnad sladd som är problemet. I vår familj är alla sträng uppfostrade av yours truly till att hålla sladdarna i otvinnat skick. :D

Hur bar du dig åt då? Kan man få en snabbkurs ...... :lol:

Visst, men alla kurser är fulltecknade nu innan sommaren. Jag hör av mig när schemat för hösten är färdigtlagt!

:D
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-04-04 13:10

Köp guldpulver och fyll telefonen med det. Den åker säkert upp till 5-6 kilo. Skulle det vara fördyrt kan dy fylla den med vanlig sand eller betong. Sand är dock enklare att få bort efteråt om det skulle vara önskvärt.
Den blir inte lika tung då som med guldfyllning, men man får vad man betalar för...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-04-04 13:54

Lätt som en plätt! Luftgevärskulor i Carlssonsklister ingjuts ovan ett lager smältlim dikt an mot elektroniken i telefonen. Litet hål borras från undersidan varvid fogskum från biltema anbringas för att fixera allt i telefonen.

Telefonen bultas sedan fast i en betonklump (min 35kg) som frästs ner i telefonbordet.

Det här har jag utfört hos mormor med mycket lyckat resultat. Numera kan hon förflytta sig genom att använda dragkraften i telefonsladdens spiralanordning till att förflytta sig enklare utan hjälp av assistent i lägenheten.

//kaffekoppen 2009-04-01

Användarvisningsbild
snubber

Inläggav snubber » 2008-04-04 20:58

En kollega med sinne för "practical jokes" hade samma problem med sin telefon, han löste problemet genom att helt sonika slå en spik genom telefonen. !!! 8O
Vad jag vet så funkade telefonen i flera år ... hmmm vet inte vem som var mest överraskad av att telefonen funkade, han eller vi. :roll:
Leif

"man lär så länge man har elever"

Användarvisningsbild
vin-Tage

Inläggav vin-Tage » 2008-04-05 23:51

Om den står på någon bänk eller bord borde man ju kunna sätta fast såna hulkenmagneter under skivan och några i telefonen...eller någon metallplåt under som gillar magneter. Nu vet jag ju inte hur tjock skivan är eller hur telefonens ljud skulle reagera på massa magneter :wink:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2008-04-05 23:55

vin-Tage skrev:Om den står på någon bänk eller bord borde man ju kunna sätta fast såna hulkenmagneter under skivan och några i telefonen...eller någon metallplåt under som gillar magneter. Nu vet jag ju inte hur tjock skivan är eller hur telefonens ljud skulle reagera på massa magneter :wink:

Den var snyggast hittills. En järnplatta på bordet och några magneter under telefonen. Plocka magneterna ur någon gammal hårddisk, de brukar det vara bra drag i.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2008-04-06 10:09

Svante skrev:
vin-Tage skrev:Om den står på någon bänk eller bord borde man ju kunna sätta fast såna hulkenmagneter under skivan och några i telefonen...eller någon metallplåt under som gillar magneter. Nu vet jag ju inte hur tjock skivan är eller hur telefonens ljud skulle reagera på massa magneter :wink:

Den var snyggast hittills. En järnplatta på bordet och några magneter under telefonen. Plocka magneterna ur någon gammal hårddisk, de brukar det vara bra drag i.

Är det inte risk att ljudet kan bli lika skevt som bilden på en gammal crt-TV i närheten av magnetfält... :wink:

Användarvisningsbild
vin-Tage

Inläggav vin-Tage » 2008-04-06 15:10

prova en näve såna här,borde ju funka...kanske :)

http://www.designtorget.se/se/saker/?ew ... elSno=4135

Föregående

Återgå till DIY-forum