För ett par veckor sedan hade vi gäster hemma och i bakgruden gick det lite soft musik. Efter middag, kaffe och en wirre (eller två) ville sällskapet höra lite mera musik. "Jaha... vad vill ni höra då?? Elvis, jazz, Bee Gees, Roy Orbison?" Efter drygt två timmar (vid 1.30) var gästerna väldigt nöjda. "Åhhh.... vilket bra ljud. Det där måste kosta mycket.." och tjola hopp får man lägga ner en halvtimme på att försöka förklara att det finns en kille som heter IÖ och har hållit på med detta i drygt 30 år. Detta är IÖ:s basic modell piP bla bla bla....
Nu har precis ett par andra gäster vandrat hemåt med samma glada min. Roy Orbison " Black & White night" och lite annat smått och gott. Drygt 2 timmars zappande mellan albumen och j-vlar vad de tyckte de lät bra
Och då har jag "bara" piP med en gammal Pioneer 656A + Onkyo 601 E. Fatta va bra det hade blivit med pi60.. Synd att tanten inte tycker likadant

Hon tycker ljudet på tv:n är kanon
Vart jag vill komma med detta inlägg är att jag är mycket nöjd och stolt ägare av ett par piP. Tack IÖ för dina högtalare!