Merkurius, i´ll be back
Olof, det finns en nyans mörkare grå, jag har det ljusare, även om det ser mycket ljusare ut på de bilderna i tråden.
Vh Christer
Moderator: Redaktörer
Tengil skrev: Almen, jo
Tengil skrev:Merkurius, i´ll be back
Merkurius skrev:Tengil skrev: Almen, jo
OkejVet du vilken åtgärd som fixade hårdheten? Jag gissar att det var högtalarplaceringen. Jag trodde faktiskt.se att det hade behövts mer dämpning men det är ju kul att det löste sig på det sättet
![]()
Tengil skrev:profbd skrev:hur mycket flyttade du högtalarna?
Vi flyttade dem någon dm i sidled och några dm bakåt.
Vh Christer
Merkurius skrev:Tengil skrev:profbd skrev:hur mycket flyttade du högtalarna?
Vi flyttade dem någon dm i sidled och några dm bakåt.
Vh Christer
Jag kan mycket väl tänka mig att detta gjorde den största skillnaden för ljudet. Blev det större eller mindre mellanrum mellan högtalarna nu? Jag antar att det blev större mellanrum eftersom ni flyttade tillbaka lyssningspositionen.
EA_73 skrev:Jag har för mig att jag flyttade en colaburk på bordet ett par dec. Vassheten i diskanten var som bortblåst.![]()
Kunde inte låta bli
Just nu har jag ett par snickare som hjälper mig sätta upp takbjälkar, och bygga in en låda för basfällan som skall isoleras, skall bli intressant att höra vad skillnaden blir.
Neil_Peart skrev:väldigt trevligt rum! fattar inte hur jag kunnat missa denna tråd![]()
en reflektion, duken är en Screenresearch CP2? inga funderingar att få centern bakom duken?
profbd skrev:från det ena till det andra
du som är i din fyrtiårskris med wasaloppet wetternrundan
är det inte dags för något manligt(att jaga andra karlar i trikåer?????)
tjurrusningen i pamplona?
Jag har inte tid att få ett horn i sidan
RMA skrev:Tengil,hur upplevde du skillnaden när du fick upp balkar i taket? Är lite sugen själv på en sån lösning.Det blev ju riktigt fint hos dig iallafall.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster