Moderator: Redaktörer
Maarten skrev:Klangligt skiljde de sig förvånansvärt lite i detta rum.
Nattlorden skrev:Maarten skrev:Klangligt skiljde de sig förvånansvärt lite i detta rum.
Vad är förvånansvärt? Vore det inte snarare förvånande om det hade hittats några större skillnader? "klangmålet" borde ju vara detsamma för alla tre, det enda som bör skilja på dem är exakt hur nära och hur stort arbetsområde de har?
Pinnick skrev:Potentare i basen alltså? Annars verkar köpet givet.
edit: (Enligt Maarten) !
mvh
Laila skrev:Max_Headroom skrev:
Andrahandsvärde? Vem bryr sig? Man köper väl högtalaren för att ha den själv?
Själv har jag haft min/a "senaste" i 25 bast.![]()
![]()
Slartibartfast skrev:Jag är inte säker på vilken jag skulle välja. Hur mycket mindre kostar 3-vägaren kontra pi60?
Almen skrev:- Om du spelar mycket "fint inspelad" musik: pi60 (bättre på att återge lättigenkännliga akustiska instrument och röster)
- Om du spelar mer studioprod/dans/rock: LTS (mer bas)
Om du väljer enligt ovan följer att pi60 kräver fler watt, eftersom de har lägre känslighet, och eftersom "fint inspelad" musik ofta har högre dynamik.
Gör detta sans?
AnotherDrinkPlease skrev:Slartibartfast skrev:Jag är inte säker på vilken jag skulle välja. Hur mycket mindre kostar 3-vägaren kontra pi60?
Tror Pi60 kostar dryga 21 i icke ytbehandlad monteringssats, och trevägaren hamnar väl kring 15 skulle jag gissa på (bör jämföra priserna i samma utförande antar jag), finns ju inte ute riktigt än.
/C
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster