Nu spelar de lite St Germain och det låter inte direkt illa.
Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:Nu spelar de lite St Germain och det låter inte direkt illa.
Naqref™ skrev:Niklas: Man kan ju seriekoppla dom.
Naqref™ skrev:Var hos Amit igår tillsammans med Maarten. Där genomfördes lite seriösare lyssningstester (blint men inte nivåkalibrerat) med den 4.5ggr dyrare piM och den 17ggr dyrare piPs. Resultatet blev intressant. Primitiva mätningar gjordes oxå.
niklas skrev:Naqref™ skrev:Var hos Amit igår tillsammans med Maarten. Där genomfördes lite seriösare lyssningstester (blint men inte nivåkalibrerat) med den 4.5ggr dyrare piM och den 17ggr dyrare piPs. Resultatet blev intressant. Primitiva mätningar gjordes oxå.
Har du lust att berätta mer om det intressanta resultatet?![]()
Verkar som att jag får masa mig till DIY-träffen...
Maarten skrev:Bortsett från en inledande lyssning med högtalarna ståendes mitt på köksbordet i ett litet kök (där det lät lite resonant), är mitt intryck från efterföljande lyssningar i det stora väldämpade rummet att högtalarna infriade mina allra högsta förhoppningar (sett utifrån det ringa priset) och faktiskt lite till.![]()
Tomas skrev:Va roligt det ska bli att gå ner i Niklas garage och bygga små högtalare efter Nagrefs anvisningar.
Tomas skrev:* Dröm dröm dröm 6 st små surroundhögtalare och kanske ett par datorhögtalare... dröm dröm dröm *
Hör ni harpan? Ni vet en sån där som är med i drömmar...
Naqref™ skrev:Mmmm som sagt så gjordes det en inofficiell beställning som har i det närmaste tagit slut (fast jag tror eventuellt att de kommer finnas några element över och eventuellt att köpa i Gbg nästa helg). Men med tanke på hur snabbt dessa element har tagit slut utan att det ens har skyltats med det så är väl sannolikheten stor att det blir ett nytt inköp. Får jag förmoda.
MaartenI skrev: bilden ovan ligger högtalaren ner (som en N10-liknande monitor:-). Den går också att ha stående med mot lyssnaren vinklad baffel, samt med baffel riktad mot taket för användning som suuround-högatalare. Vet man med sig att man endast kommer att nyttja dessa som surround-högtalare, kan man minska djupet i lådan till nästan hälften (1,5 liter istället för 3 liter). Mårten
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster