Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Bamsefar skrev:Alltså, pi60 är grymt bra, i28 har fördelar och nackdelar jämfört med pi60.
Är sugen på höra din åsikt om för- OCH nackdelarna med i28 över pi60.
Om du tänkt sälja dom i framtiden så borde du tänka på vad ytbehandlingen har för betydelse för andrahandsvärdet. Antingen lack eller faner från ino eller lack från lokala billackeraren kan rekommenderas. Rollning är ett dåligt sätt att spara pengar på i förlängningen.subjektivisten skrev:Sen när lånet är betalt så kan jag mer seriöst börja uppgradera stereon bit för bit.
Alexi skrev:För ett lite modernare hem skulle det vara skitsnyggt med en faner i syrad, vitlutad ek, så det skulle se ut såhär:
Jo, jag menar mer nyansenpaa skrev:Alexi skrev:För ett lite modernare hem skulle det vara skitsnyggt med en faner i syrad, vitlutad ek, så det skulle se ut såhär:
Men det där är väl värderbiten gran?
Alexi skrev:Jo, jag menar mer nyansenpaa skrev:Alexi skrev:För ett lite modernare hem skulle det vara skitsnyggt med en faner i syrad, vitlutad ek, så det skulle se ut såhär:
Sibiriskt lärkträ skulle också fungera.
Britt-Gunnar skrev:Subjektivisten: vad har du tänkt för finish på dom då?
Nja jag är skeptisk, jag tror den kommer spricka och faneren kommer inte heller utsättas för väder och vind.KarlXII skrev:Alexi skrev:Jo, jag menar mer nyansenpaa skrev:Alexi skrev:För ett lite modernare hem skulle det vara skitsnyggt med en faner i syrad, vitlutad ek, så det skulle se ut såhär:
Sibiriskt lärkträ skulle också fungera.
Då skulle det gå bra med furu- eller granfanér, behandlat med järnvitriol.
Det borde se ut så där på ett par år.
profbd skrev:jag skulle dra på lånet lite till
annars kommer du bara starta en massa trådar efter ett tag
du kan ju köra med ett par I28:or till att börja med och bygga på efter hand med basar och filter och slutsteg
profbd skrev:du kan ju köra med ett par I28:or till att börja med och bygga på efter hand med basar och filter och slutsteg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster