Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Det blev ett par i32s. Lyssna på dom nu utan Y-2, som jag får hem imorgon (Läs idag) och redan nu låter det trevligt.
subjektivisten skrev:Uppar denna tråden igen. Det jag undrar är att nu har jag i32s. Mitt rum är 19 kvm och jag sitter väl en 3 meter ifrån och det låter kanon. Frågan är, hur skulle ett par i64s funkar på samma ställe?
Tanken är att vara förbered för framtiden. Till exempel, låter ett par i64s med D-option "exakt" som ett par i32s? Finns det nackdelar med att köra ett par i64s med d-option mot ett par vanliga i32s? Finns det kanske till och med fördelar (förutom partymode med sjukt högt ljud)?
![]()
Skål
subjektivisten skrev:Uppar denna tråden igen. Det jag undrar är att nu har jag i32s. Mitt rum är 19 kvm och jag sitter väl en 3 meter ifrån och det låter kanon. Frågan är, hur skulle ett par i64s funkar på samma ställe?
Tanken är att vara förbered för framtiden. Till exempel, låter ett par i64s med D-option "exakt" som ett par i32s? Finns det nackdelar med att köra ett par i64s med d-option mot ett par vanliga i32s? Finns det kanske till och med fördelar (förutom partymode med sjukt högt ljud)?
![]()
Skål
David_A skrev:Så fort volymen går upp litegrann, och inte så farligt mycket heller, så blir fördelarna ännu tydligare. i56/i64s låter helt enkelt mycket mera avslappnat.
Bamsefar skrev:i64s med d-Option är näst intill identiska med i32s - men jag som har testat anser att i32s är överlägsna i56 och i64s. Jag har mycket svårt att se vinsten med de större
subjektivisten skrev:Vem säger att man inte fixar rummet bara för man är nyfiken på dom större?![]()
subjektivisten skrev:Detta är ju något man ser och hör i Ingvar demo, där pip låter kanon när dom spelar högt men man märker skillnad när man byter över till pi60s. Utan den referensen så kanske man inte märker av att dom låter lite pressat.
Användare som besöker denna kategori: Frisk och 9 gäster