Kan detta vara något för basic hemmabio?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
m_persson79

Kan detta vara något för basic hemmabio?

Inläggav m_persson79 » 2008-04-17 19:16

Sony HT-1200

HDMI (ut + 3st in)
1080p
DVD/5.1-stärkare/5st högtalare & 1st SUB

2539kr inkl moms & frakt 8O

Bild

Måste ju vara värsta pisset men när jag kollade med sony.com så verkar det inte vara helt åt helsike.

http://esupport.sony.com/US/perl/model- ... dl=HT1200D

Högtalarna går ner till 90Hz, så subben blir inte överdrivet svårplacerad. Den går ner till 28Hz (men sen om det är -10dB framgår ju inte). Stärkaren ger 50W / kanal i 6 ohm. Spelaren SNR: 110dB är ju hyggligt. Några liknande Samsung för tusenlapp extra hade 75dB & en annan 70dB :? var Sub som gick ner till 45Hz..

EDIT
Detta kommer användas tills min "riktiga" är klar sen får nått syskonbarn ärva ner detta. :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Re: Kan detta vara något för basic hemmabio?

Inläggav phloam » 2008-04-18 21:10

m_persson79 skrev:Några liknande Samsung för tusenlapp extra hade 75dB & en annan 70dB :? var Sub som gick ner till 45Hz..

8O

Edit: Hur kan ett märke som Samsung ta mer betalt för nåt som är så mycket sämre, ändå köper folk...

Vad ska man säga... "It's a Sony" ;) Edit: Det är roligt med bra varumärken som Sony, som iaf borgar för en viss kvalitet. Kränger inte vilken skit som helst, eftersom det skulle skada deras varumärke. Ungefär så :)
Senast redigerad av phloam 2008-04-19 12:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Kan detta vara något för basic hemmabio?

Inläggav PerStromgren » 2008-04-19 12:30

phloam skrev:
m_persson79 skrev:Några liknande Samsung för tusenlapp extra hade 75dB & en annan 70dB :? var Sub som gick ner till 45Hz..

8O

Vad ska man säga... "It's a Sony" ;)

På alla amerikanska sajter brukar det stå så, har jag märkt, med en antydan till nedvärdering Men alla Sony-produkter jag själv ägt har varit utmärkta och hållbara konstruktioner: ett flertal bärbara bandspelare (WM-DC6A t.ex), CD-spelare, MD-spelare, rullbandspelare, förnämliga barnbandspelare och en del annat.

Jag håller alltså inte med om ditt antydda förakt för varumärket.

Detta innebär ju givetvis inte att den föreslagna apparaten är en topp-produkt. Till det priset skulle jag nog chansa och lyssna själv.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-04-19 12:47

Eh, nu blev det nog helt fel...! Min " 8O " var över att Samsung var så mycket dyrare men med så mycket sämre specifikationer.

Sen så var det där med "It's a Sony" avsett som en hyllning/eloge till ett varumärke som jag lärt mig uppskatta mycket (på den bärbara fronten bl.a.). En slogan som just antyder att Sony står för en viss speciell kvalitet och stil...! Det var så jag menade, ledsen om det kunde misstolkas...!

Edit: vafasen har du missat att jag (också?) är lite Sony-frälst, inte minst på bärbartsidan :D Kul att du också uppskattar dem..!

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2008-04-20 12:57

phloam skrev:Edit: vafasen har du missat att jag (också?) är lite Sony-frälst, inte minst på bärbartsidan :D Kul att du också uppskattar dem..!

Ledsen att jag missuppfattade dig! :oops:

Nåja, vi är alltså helt överens.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-04-21 22:22

ska jag vara ärlig som kommer det systemet kommer låta riktigt dåligt om man har några som helst krav. Har haft ett liknande system från sony fast det kostade runt 5000 inte ens till hemmabio dög det. Riktigt dåligt ljud. Jag skulle titta på logitech z-5500 köp en dvd till det så har du ett system som kommer spela skjortan av det mesta. Ruskigt bra ljud från det systemet. Sen går det att spela väldigt högt utan missljud. Till hemmabio hade jag lätt kunnat leva med logitechen :D
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-04-22 17:36

dwain1 skrev:ska jag vara ärlig som kommer det systemet kommer låta riktigt dåligt om man har några som helst krav.

Men är Sony'n bättre eller sämre än den dyrare Samsung-diton? Verkar ju knappast så. Jag hade nog hellre valt Sony alla dar i veckan... om så bara för markesplacebon :)

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-04-22 20:34

jo hade jag bara haft sonyn och samsungen så hade valet varit enkelt sonyn utan att blinka. Men det hjälper inte när sonyn är för dålig den också. Som sagt logitechen är ett mkt bättre val om man kan leva med att lägga några kronor extra :)
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-04-22 20:41

Tack för input guys.

Jo, jag har hört riktigt skit i 4-5000kr klassen men det var för nått år sedan.

Denna hissades ordentligt av HemmaBioTidningen (som jag diggar mkt mer än ex hifi-diton)

http://www.pricerunner.se/pl/86-910033/ ... 357-priser

Men den saknar koax & HDMI in... Har bara en på TVn så en switch vore nice att ha inbyggd :) sen har den inte 1080p.

Återgå till Köpråd