Nicke skrev:Mitt tips,
Varför jämka? kör på det bästa du kan för dig.
Lutar så mycket mot i56 i dagsläget.
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Ja, singeltillståndet kan vara en fördel i vissa fall...
Enligt mig så finns det endast fördelar.![]()
Som det ser ut så lär det bli en 4,5-4,8 meter från högtalaren och sittplatsen, som jag tänker. Högtalaren kommer kunna vara ca 3-3,2 meter isär (efter sett på Nicke bilder). Så det är kanske möjligt att i56 kan funka bättre än i28 då?
subjektivisten skrev:Dom där 127 dB som i56 klarar av, är det kontiunerligt är lr det peak?
IngOehman skrev:Det där med att spela extremstarkt är inte så mycket min tekopp, men jag gillar att ha headroom, och inte minst den renhet man får på köpet när det är långt till taket...
Vh, iö
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Det där med att spela extremstarkt är inte så mycket min tekopp, men jag gillar att ha headroom, och inte minst den renhet man får på köpet när det är långt till taket...
Vh, iö
Håller helt med och det är just denna renheten som är intressant. Så jag kan besudla den med lite vinyl.
Du är partiskNicke skrev:subjektivisten skrev:Tackar för all hjälp. Ska fundera lite mer och räkna på saker så får vi se.
56
IngOehman skrev:Det där med att spela extremstarkt är inte så mycket min tekopp, men jag gillar att ha headroom, och inte minst den renhet man får på köpet när det är långt till taket...
Kaffekoppen skrev:De står hos mitt ex, har faktiskt aldrig varit spelade i min lägenhet. Dessutom hävdar hon med bestämdhet att det är hennes nu![]()
IngOehman skrev:
Peak-ljudtryck från ett par i56 som kan levereras är sisådär 147 dB (men man behöver ett rejält slutsteg då, mycket större än 2*600 W, närmare bestämt på 40 000 W per kanal). Det betyder över 130 dB på lyssningsplats 7 meter ifrån högtalarna.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster