Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Sedan satsade ,såvitt jag förstår, Forsell stort med ett helt gäng med produkter, integrerade cd-spelare, förstärkare samt högtalare som jag tror ( om inte mitt hästminne sviker mig ) innehöll seas metalldiskanter ( a la´Nht ) samt dynaudiobasar i basreflexlådor där basreflexsystemet inte var gjort med ett rör, utan med en smal rektangulär port.
Hur det gick med eventuell satsning vet jag ej. Troligen vet Peter stendl allt om detta.
Högtalarna gjordes av Tomas Åström
För somliga som läser här så kanske Peter Forsell nu framstår som fake.
Tomas Åström har inte gjort några nya högtalare efter Peter Forsell vad jag vet. Senast jag träffade Tomas var ungefär 4 år sedan. Tomas var en kund till Ljudbutiken då jag hade butiken. Detta var före Forsells tid. Peter Forsell var också en kund till Ljudbutiken. Jag har haft många som kunder genom åren.
petersteindl skrev:Jag tror att det stod om Tomas Åströms högtalarsystem i någon svensk hifiblaska.
Mich skrev:petersteindl skrev:Jag tror att det stod om Tomas Åströms högtalarsystem i någon svensk hifiblaska.
Ja det gjorde det. Kan det ha varit i Audio Video (eller något liknande namn), minns jag läste det på biblioteket. Vi pratar om rätt så länge sedan, eller? <1990
Kommer ihåg alla diskanterna, både horn och dome. Det var baslåde principen (beskriven ovan i tråden) artikeln handlade om.
//Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster