Moderator: Redaktörer
Aha, det visste jag inte. Menar du att man kan göra några små modifieringar och få en 4BST (2x250 W) till en 4BSST (2x300 W)?Alexi skrev:ST och SST är i princip samma, några små modifieringar bara, går att lämna in och få dom gjorda.
Bryston skrev:Faster, more linear and more reliable output transistors for better high frequency accuracy; doubled filter capacitance for even deeper and better-controlled bass; a new proprietary grounding protocol which eliminates the need for ground-lift switches and reduces system noise; new computer-modeled heatsink profile for cooler operation and longer component life.
Almen skrev:Aha, det visste jag inte. Menar du att man kan göra några små modifieringar och få en 4BST (2x250 W) till en 4BSST (2x300 W)?Alexi skrev:ST och SST är i princip samma, några små modifieringar bara, går att lämna in och få dom gjorda.
Jag inser att det är en del säljsnack, men så här står det på hemsidan om SST:Bryston skrev:Faster, more linear and more reliable output transistors for better high frequency accuracy; doubled filter capacitance for even deeper and better-controlled bass; a new proprietary grounding protocol which eliminates the need for ground-lift switches and reduces system noise; new computer-modeled heatsink profile for cooler operation and longer component life.
Någon som kan översätta?
Tänkte nog det. Att byta trafo är inte en "liten modifiering" för mig.Bamsefar skrev:Almen skrev:Aha, det visste jag inte. Menar du att man kan göra några små modifieringar och få en 4BST (2x250 W) till en 4BSST (2x300 W)?Alexi skrev:ST och SST är i princip samma, några små modifieringar bara, går att lämna in och få dom gjorda.
Inte så säkert...
Detta eftersom man även bytte nätdelarna, iofs går dom att byta ut i vissa fall, men det är tveksamt om det är effektit rent kostnadsmässigt. Dvs man gick t.ex. från två till en trafo i 7B ST till 7B SST om jag minns rätt.
Naqref™ skrev:Larsen 6!Eller kanske inte är en så bra idé.
Kaffekoppen skrev:Nåväl, kom med anledningarna Nagref för varför du vill ha en 2-kanalare som denna testad?
Genom att använda rör istället för transistorer och bara använda balanserade signaler skapar The Lars ett rent ljud, säger Lars Engström.
Naqref™ skrev:Tja, nu när Ingvar inte är med i styrelsen så vore Ino kanske ett bra alternativ. Guru är kanske ett sämre i o m att de inte säljs i Sverige (men så länge de säljs i ett annat EU-land så är det ju i o f s ok).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 34 gäster