Moderator: Redaktörer
Som Bryston 14B-SST och Halcro DM-58 alltså?
celef skrev:Som Bryston 14B-SST och Halcro DM-58 alltså?
javisst, dom mé, fast bryston är ju topptestade i var och varannan tidning så där finns ju inte mycket nytt att hitta.
...
Tjaa, den senaste apparaten som fick mycket väl godkänt vid F/E-lyssning av LTS kostar ca 70 000:-. Är du hjälpt nu?skarvsladd skrev:Almen
Det vore ju kul att få reda på var brytpunkten ligger? Är det vid 6822:-? Som kund skulle jag uppskatta den uppgiften!
Kaffekoppen skrev:Den här diskussionen hör väl inte hemma i en önsketråd?
Skall ni chatta finns te x msn
skarvsladd skrev:Kaffekoppen skrev:Den här diskussionen hör väl inte hemma i en önsketråd?
Jo, min önskan är i allra högsta grad en önskan. Jag vill att LTS testar SIBA-HiFi för att bevisa att deras tes att prisnivå inte påverkar förutsättningen för transparens.
Är det sibas tes? Låter lite puckat för en kommersiell verksamhetskarvsladd skrev:Kaffekoppen skrev:Den här diskussionen hör väl inte hemma i en önsketråd?
Jo, min önskan är i allra högsta grad en önskan. Jag vill att LTS testar SIBA-HiFi för att bevisa att deras tes att prisnivå inte påverkar förutsättningen för transparens.
Alexi skrev:Är det sibas tes? Låter lite puckat för en kommersiell verksamhetskarvsladd skrev:Kaffekoppen skrev:Den här diskussionen hör väl inte hemma i en önsketråd?
skarvsladd skrev:Jo, min önskan är i allra högsta grad en önskan. Jag vill att LTS testar SIBA-HiFi för att bevisa att deras tes att prisnivå inte påverkar förutsättningen för transparens.
Min erfarenhet är, att det finns svaga samband mellan pris och prestande när det gäller elektronikapparater* i high end-klassen (svindyra grunkor). Med svaga menar jag att det statistisk är svårt att se prestandaförbättringar som svarar till prislappen, men att nog medeleffekterna på förstärkare över 40 000:- är större än medeleffekten på förstärkare för under 4 000:-.
Tittar man i prisspannet under High End tycker jag att det statitiskt ser ut att vara något starkare samband mellan prestanda och pris, men i de högsta prisklasserna försvagas sambanden av att det finns så mycket ifrågasättbara konstruktioner av "entusiaster" som kanske vill mera än de kan som konstruktörer.
Men (och detta är viktigt) - De bästa superdyr förstärkarna är trots allt bättre än de bästa halvdyra förstärkarna, som i sin tur är bättre än de billigaste förstärkna.
Konsekvensen av allt det där är, att ju dyrare appararater man skaffar sig, desto större risk är det att man inte får valuta för pengarna, eller rent av får något klat sämre än man skulle kunnat få för mycket mindre pengar.
paa skrev:skarvsladd skrev:Jo, min önskan är i allra högsta grad en önskan. Jag vill att LTS testar SIBA-HiFi för att bevisa att deras tes att prisnivå inte påverkar förutsättningen för transparens.
iö skrev:Min erfarenhet är, att det finns svaga samband mellan pris och prestande när det gäller elektronikapparater* i high end-klassen (svindyra grunkor). Med svaga menar jag att det statistisk är svårt att se prestandaförbättringar som svarar till prislappen, men att nog medeleffekterna på förstärkare över 40 000:- är större än medeleffekten på förstärkare för under 4 000:-.
Tittar man i prisspannet under High End tycker jag att det statitiskt ser ut att vara något starkare samband mellan prestanda och pris, men i de högsta prisklasserna försvagas sambanden av att det finns så mycket ifrågasättbara konstruktioner av "entusiaster" som kanske vill mera än de kan som konstruktörer.
Men (och detta är viktigt) - De bästa superdyr förstärkarna är trots allt bättre än de bästa halvdyra förstärkarna, som i sin tur är bättre än de billigaste förstärkna.
Konsekvensen av allt det där är, att ju dyrare appararater man skaffar sig, desto större risk är det att man inte får valuta för pengarna, eller rent av får något klat sämre än man skulle kunnat få för mycket mindre pengar.
skarvsladd skrev:uddas.
Laila skrev:Jax skrev:Välkommen tillbaka "skarvsladd".
Du vill väl inte låta påskina att det är den gamle "Sladd"
som är skarvad ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster