Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Pixies - Doolittle kostar 17.19$ på cdpacific. Frakten är vid flyg (5-14 dagar) 6.99$ för första och 0.99$ för varje skiva till eller 3.49$ vid surface (9-20 dagar) och 0.99$ för varje till.
Flera andra titlar ligger på 21.90$ hos cdpacific, vilket blir 129 kr st + frakt. Det är lite skillnad mot 295 kr + frakt från svalander.
Sedan så brukar inte cdpacific skriva värde på paketet så av alla mina beställningar från dom (LP och DVD) så har kanske 2 fastnat.
Britt-Gunnar skrev:men är det en MFSL skiva?
FalloutBoy skrev:Britt-Gunnar skrev:men är det en MFSL skiva?
MFSL-versionen är på SACD. Går att köpa via Amazon:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listin ... 777&sr=8-4
subjektivisten skrev:Ser verkligen Pink Floyd - Dark Side Of The Moon ut sådär? Verkar ju inte så bra alls ju.
RogerJoensson skrev:Tänk på att det är sju minuter ihoptryckt på liten sträcka, desstuom utan vinylmuller och tillsunkad diskant.*
Det ser i alla fall betryggande ut att MoFi-versionen ligger längre i från taket.
subjektivisten skrev:RogerJoensson skrev:Tänk på att det är sju minuter ihoptryckt på liten sträcka, desstuom utan vinylmuller och tillsunkad diskant.*
Det ser i alla fall betryggande ut att MoFi-versionen ligger längre i från taket.
Anit-vinyl nörden kommer igen.
Om du tittar på inlägget så är det en viss skillnad mot en ANNAN CD version, inte mot vinylversionen.
RogerJoensson skrev: Är man van att se grafer från vinyl, KAN samma ljud utan muller, knaster och annat brus tyckas se mycket mindre dynamiskt ut fast det inte är det.
RogerJoensson skrev:Knastret var bara en av många saker jag räknade upp som kan påverka det dynamiska utseendet. Det du ser ovan kan lika gärna vara en djupbasbump, en kompressor som inte hunnit med eller något annat (I bästa fall lite mer härbar dynamik). Det kan man inte se, i alla fall inte med den utzoomningen.
subjektivisten skrev:Du missa att jag skrev "men jag har lyssnat flera gånger och det är ljud från inspelningen helt enkelt".
subjektivisten skrev:FalloutBoy, kan du använda cool edit och normalisera båda spåren till samma ljudnivå?
Britt-Gunnar skrev:var får man tag i programet så man kan få fram sånna grafer?
RogerJoensson skrev:Yes, Fragile. Bästa rockplattan någonsin (om man frågar mig), sedan är det väl upp till diskussion om det egentligen är korrekt att kalla det rock...
Den låter ungefär som min gamla vinyl, men med lägre hörbart band- och skivbrus. Troligen så har vinylen gjorts på en brusigare kopia av mastern, medan MoFi har överfört från originalmastern, på ett vettigt sätt (?).
Almen skrev:RogerJoensson skrev:Yes, Fragile. Bästa rockplattan någonsin (om man frågar mig), sedan är det väl upp till diskussion om det egentligen är korrekt att kalla det rock...
Den låter ungefär som min gamla vinyl, men med lägre hörbart band- och skivbrus. Troligen så har vinylen gjorts på en brusigare kopia av mastern, medan MoFi har överfört från originalmastern, på ett vettigt sätt (?).
Min CD-utgåva (icke-MFSL) låter väldigt bra. Vad kan det vara som skiljer mellan MFSL och "vanliga"?
Ändrat: MOSFET...
Almen skrev:Angående Fragile så läste jag en recension av DVD-Audio-utgåvan, där recensenten tyckte det lät som att tvåkanalsspåret var brusreducerat och uppenbarligen var mer komprimerat.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster