Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Om man lägger mycket pengar på live-musik då?
phloam skrev:Jag tycker att en skivsamling ska behålla eller kanske öka i värde med tiden. Det värsta; att köpa massupplage-cd till fullpris som sedan reas ut kort därefter. Det bästa; upptäcka att man faktiskt har en massa gamla hard-to-gets i fint skick i vinylbacken.
phloam skrev:Nej - det värsta är att ha haft en massa fina skivor som sålts i oförstånd eller försvunnit. Eller när sånt man trodde var superare säljs för en spottstyver på tradera
Skulle finnas nån databas där skivors värde, eller sällsynthet kunde fås fram. Fast det är väl en omöjlighet.
Strauss skrev:Inklusive det man laddat hem... ja då är man säkert uppe i 1-3Mkr eller kanske till och med 3Mkr +
Förr satt man ju mycket på DC och hittade man någon med BBB så drog man hem samlingar på kanske 100 GB rätt ofta, många tusentals album alltså. Scannade igenom och slängde.
Det är bara på senare år jag börjat spara lite saker.
Stödköper nån skiva då och då, men jag vill inte ha plastskräpet, bara musiken så det är lite jobbigt ibland.
Strauss skrev:Stranne skrev:Har du suttit så många timmar Strauss?
Dygnet runt de senaste 10 åren i alla fall. Har alltid minst en server igång.
Det är så jag hittar ny musik, ladda ner allt som finns, scanna igenom lite och hitta guldkornen.
Skulle finnas nån databas där skivors värde, eller sällsynthet kunde fås fram. Fast det är väl en omöjlighet.
(Dels har jag inte fått tag på de Mats/Morgan jag letat efter, dels har inte vorticitymusic skickat de Virgil Donati/Serious Young Insects/Frank G. Men det var kul att de hörde av sig efter 1,5 år och bad om ursäkt Laughing )
Användare som besöker denna kategori: Fostex och 28 gäster