Välljudande bilstereo

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mind

Välljudande bilstereo

Inläggav Mind » 2008-04-23 20:35

Är på jakt efter en duglig bilstereo, har ingen koll i djungeln på märken men jag vill ha bättre än typ BRL & MDS prylar.
Begangnat funkar fint.

Enda kraven är att det ska inte vara precis som Sony som har pipljud såfort du rör en knapp och den ska givetvis ha lågnivåutgång.
Gärna snabb spolning och bra/snabb uppspelning av mp3 skivor.

Tips på vad man bör leta efter ?

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2008-04-23 23:19

Sonys pip-ljud på knapparna kan du stänga av, men inte SSSSen i musiken.
/J

Cygnus resurectum

WuXian

Inläggav WuXian » 2008-04-24 20:54

Sony har en bra EQ,
Pioneer har MOS-fetar
Alpine har bättre Radiodel

Viktigast är ofta handhavandet

Användarvisningsbild
Iqbad

Inläggav Iqbad » 2008-04-24 21:12

Nakamichi! Ingen risk att någon førsøker slå in rutan før at sno den heller då de ær rætt fula, men dock bra!

En CD300 eller CD400 kanske?

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2008-04-24 23:15

För en bilstereo så anser jag att handhavandet är väldigt viktigt, så jag tycker att det vettigaste är att gå in i en seriös bilstereobutik och prova lite och be dem dema.

Jag ser det som moraliskt tveksamt att köpa begagnad bilstereo eftersom det är just pga den marknaden som det görs mycket bilinbrott för att sjläla stereon. Om alla vägrade köpa begagnade bilstereo så skulle vi slippa många bilinbrott, och det vore trevligt.

Användarvisningsbild
viggen

Inläggav viggen » 2008-04-25 02:40

http://www.pioneer.eu/se/products/25/12 ... index.html

En sån här skulle jag vilja ha i min nästa bil eller p88.
squeezebox-hemmabygt passivt försteg med fjärr-monoblock med lm3886-stativhögtalare med jordan jx92s

Bulan

Inläggav Bulan » 2008-05-01 12:48

Iqbad skrev:Nakamichi! Ingen risk att någon førsøker slå in rutan før at sno den heller då de ær rætt fula, men dock bra!

Jag har en naka 400 nu, har prövat en hel del spelare och naka går inte av för hackor. Men å andra sidan vill man ha lite lull lull eq mm så ska man satsa på något annat

Användarvisningsbild
JB

Inläggav JB » 2008-05-01 19:48

Jag tycker kenwood gör bra grejer, speciellt med tanke på vad dom kostar, alla funktioner fungerar som man förväntar sig, inget fuskbygge, och kvaliten på joystickarna (som man använder för att byta låt/album) får Sony Ericsson att gråta av avund (deras navigationsjoystickar suger, se bara på K700i tex... man får fixa joysticken två gånger om året)

..bara som en dålig jämmförelse mellan mobiltelefon och bilstereo :)

Användarvisningsbild
Dynamic

Inläggav Dynamic » 2008-05-02 15:00

JB skrev:Jag tycker kenwood gör bra grejer, speciellt med tanke på vad dom kostar, alla funktioner fungerar som man förväntar sig, inget fuskbygge, och kvaliten på joystickarna (som man använder för att byta låt/album) får Sony Ericsson att gråta av avund (deras navigationsjoystickar suger, se bara på K700i tex... man får fixa joysticken två gånger om året)

Kenwood har däremot grymt orkeslösa inbyggda slutsteg gämfört med tex Pioneer.
Ino Audio pi60
Marantz SR6014
Project Debut

Användarvisningsbild
Mind

Inläggav Mind » 2008-05-04 02:26

Iqbad skrev:Nakamichi! Ingen risk att någon førsøker slå in rutan før at sno den heller då de ær rætt fula, men dock bra!

Ja utan tvekan ser Nakamichi ut som en bandare från 80talet 8O http://www.analogstereo.com/cassette_de ... _cd400.htm
Men beröm för ljud verkar den få.

Radio är helt ovesentligt, är Alpine bra på något annat ?
Pipljudet som finns på Pioner går det att stänga av ?
Vad är den viktigare biten när det gäller att läsa repiga skivor ?

Användarvisningsbild
JB

Inläggav JB » 2008-05-04 03:36

Dynamic skrev:
JB skrev:Jag tycker kenwood gör bra grejer, speciellt med tanke på vad dom kostar, alla funktioner fungerar som man förväntar sig, inget fuskbygge, och kvaliten på joystickarna (som man använder för att byta låt/album) får Sony Ericsson att gråta av avund (deras navigationsjoystickar suger, se bara på K700i tex... man får fixa joysticken två gånger om året)

Kenwood har däremot grymt orkeslösa inbyggda slutsteg gämfört med tex Pioneer.

Fast har man separat slutsteg och baslåda så behöver den inte ge ut så mycket effekt :)

Återgå till Köpråd