Ett första steg, som dock inte är helt säkert är att titta på alla elektrolytkondesatorer, om någon av dem har svällt eller börjat läcka är det fara och färde och den måste absolut bytas. Här kan man ibland missta det lim som ibland använts för att inte större kondingar ska skaka loss i transport etc för att vara vätska som läckt ut.
Om du söker på Googles bildsök efter "bulged electrtolytic capacitor" resp "leaking electrtolytic capacitor" kan du få en uppfattning om hur det kan se ut.
Sen finns det något som heter esr där man mäter motståndet för att se om en kondesnator är ok, det kräver dock ett litet enkelt instrument för att göra. Jag har byggt mig en sådan hör för det ändamålet
http://members.shaw.ca/swstuff/esrmeter.html dock brukar jag byta alla elektrolyter i äldre elektronik mot nya eftersom de har en begränsad livslängd och kan påverka ljudet avsevärt.
Edit: om en elektrolytkonding har svällt eller börjat läcka är den alltså i behov av byte men en konding behöver inte vara frisk och fungera bara för att den ser ok ut.
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen