Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Greensleeves

Gärna konstruktiv kommunikation...

Inläggav Greensleeves » 2008-04-30 19:02

Ursäkta ett allmänt inbrott i denna tråd, men jag önskar försiktigt säga följande:

Jag hyser en obotlig och ständig förhoppning om att vi här på faktiskt.se - med utgångspunkt i ett humant sinneslag och en konstruktiv kommunikation - på allsköns olika sätt, ska vilja hjälpa varandra till fina lyssningsupplevelser i våra hem.

Tack för ordet!
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-01 21:05

Kaffekoppen skrev:Vilka är det som driver den här debatten? :)

Ja, vad jag menade ifrån start men som inte framgår förmodligen är;

Hur bra är det att en förenings medlemmar tror så blint på testresultat som är flera år gamla att man inte är nyfikna på vad som hänt?
Det bekymmersamma då det t.ex. gäller 2105 är att folk utan att veta hur 3 generationer senare apparater låter fortfarande söker efter den som varandes något unikt. Nu vet jag inte heller det ifs, men jag skulle kunna tänka mig att en 2808 är minst lika trevlig att lyssna till. Om man då gjorde en blindtest för folk mellan en 2105 och en 2808 t.ex. och folk skulle höra;
1. stor skillnad
2. liten skillnad
3. minimal skillnad
4. ingen skillnad
5. absolut ingen skillnad
så skulle man kunna få en fräschare lista samt att folk kanske fick en annat perspektiv på hur stora skillnader det är mellan olika apprater.
Vad skulle diskussionen bli om alla föredrog 2808?
Att ni fortfarande söker efter 2105 eftersom det trots att det låter subjektivt sämre är bättre?
Eller 2105 är död och begraven och ofärgat eller det som låter bra är så liten skillnad på att man kan välja vilket man känner för och man kommer bli nöjd ändå.
Blev det tydligare nu kanske?
Det är alltså inte så att den usprungliga meningen var något emot LTS eller mot F/E bara ett man/folk/medlemmar/alla/vissa (välj det som passar) skulle bli lite uppdaterade.

Mvh/Harry

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-01 21:11

subjektivisten skrev:
Harryup skrev:Det finns ju t.o.m. medlemmar här som skrivit att dom köpt anläggningen olyssnad för att den ger ett neutralt ljud och om det fortafrande innebär att man inte kan spela 90% av sina skivor så får det bli så då men att dom 10% sista procenten låter helt neutralt. Skulle gissa att 100% är färgat även ur en anläggning som har valts efter neutralitetsprincipen.

Och vad skulle problemet vara att köpa en apparat olyssnad?
Vart finner du grund för påståendet att 90% av skivorna inte går att spela i en neutral anläggning? 8O
Ska säga att jag hade ju en rörförstärkare som jag trodde gav bättre ljud på sämre inspelade skivor men så var icke fallet. Man adderade bara mer fel, även på dom bra inspelningarna så försämra jag ljudet.

Du får gärna förklara vad du menar med: "Skulle gissa att 100% är färgat även ur en anläggning som har valts efter neutralitetsprincipen"?

1. Nej inget fel. Man gör som man vill. Men testlistan börjar bli gammal, folk borde fundera på hur bra är t.ex. 2105 jämfört med en modern apparat.

2. Vi har genom åren haft diskussioner där folk klagat på att allt nytt är ospelbart i princip. Siffrorna tog jag som ett exempel för att kasta lite bensin på brasan.

3. Eftersom rummet bidrar med så mycket så tror jag inte att det finns nån i Sverige med en anläggning som får en att tro att en orkester står framför en oavsett musiktyp.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-01 21:19

Tja KK vad som driver rabbaten är ju kanske främst att man ser på saken på ett olikt sätt. Alla finner inte er ljudifilosofi som den ända sanna utan tycker sig finna andra vägar till audiovana så att säga. :) Er frälsninggärning är ju säkert god med sticker man ut hakan för man ju vara beredd på stryk. Detta verbala slagfält är ju dock ingenting som går i monom om du förstår utan det slås ju från båda håll.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-01 21:38

IngOehman skrev:Harryup:

Kan du ge några exempel (inte fingerade, utan verkliga citat) på det du pratar om?

Du har antytt att det förekommit saker som kan likas vid uttalanden i stil med:

"...dessa förskräckligt färgande anläggningar som inte klarat sig."

"...dom 10% sista procenten låter helt neutralt."

"...du har fel, det där har IÖ testat för några år sedan så du är ute på hal is"

Jag skulle mycket uppskatta om du kan visa de verkliga citaten istället för de fingerade, som jag tycker det är orimligt att någon skall behöva står för. Jag känner nämligen inte igen någon av påståendena. Har inte sett dem, vilket såklart inte betyder att ingen sagt så, men om så är fallet så kan du väl citera det som någon skrivit istället?

Du skriver även:

"Kolla sedan diskussioner där man rekommenderar att köpa en F/E-lyssnad anläggning då det inte går att göra."

Vem har rekommenderat "en F/E-lyssnad anläggning"?
Du kanske menar F/E-lyssnade apparater?

Isåfall förstår jag inte vad du menar med att "...det inte går att göra"?
Såklart att man kan köpa F/E-lyssnade apparater.

Du skriver även:

"98 eller 99% av LTS medlemmar hörs aldrig av.
Ett flertal har av olika anledningar krockat med olika forums praktiserande av sina regler. Det är utifrån incidenter som många får sina intryck, oavsett vems felet var.
Ett antal går ganska hårt fram då och då och med jämna mellanrum refererar till LTSs verksamhet, för andra kan det då bli så att föreningen blandas ihop med visa enskilda medlemmar som man blandar ihop."

Jag får inte ihop den ekvationen. "Ett flertal" samt "Ett antal" låter som fler än de 1 á 2 % du börjar med att nämna. Jag skulle faktiskt tro att åtminstone 10% av LTS medlemmar är registrerade och skriver här på faktiskt. Och detta trots att medlemsskaran sträcker sig mycket högt upp i åldrarna. Jag kan inte minnas att jag sett någon som jag vetat vara LTS-medlem uttryckt något som påminner om dina fingerade citat. :o

Däremot har jag sett fingerade citat förr, från människor som yttrat uppfattningar liknande dina.

Men, men... Jag är ju inte inblandad i LTS mera, mer än att jag förstås hjälper dem om de skulle behöva hjälp med något. Så jag kanske inte skulle lägga mig i den här debatten alls. Tycker bara det känns så trist när jag uppfattar att människor blir oskyldigt beskyllda för saker som jag inte alls känner igen att någon gjort sig skyldig till.

Vh, iö

Mmm, då skall vi se om vi kan klara ut det här.

1. är mitt eget uttryck för att vara lite ironisk men samtidigt ge en liten avspegling hur stor skillnad det genast är om en apparat klarat F/E eller inte.
Folk glömmer vad som står i MOLT. Man vet bara att den klarade sig och den inte. Och inte betyder dåligt.

2. F/E anläggning har bl.a. Richard pratat om i allmänna ordalag att det är bättre att skaffa en neutral anläggning som klarat F/E fast det har du ju själv svarat på ett annat ställe att det inte går. Sen ha andra också pratat om neutrala anläggningar genom åren. Fast vem vet om slutprodukten är neutral när anläggningen skall in i ett rum sen? Ingen har hitills räknat upp vilka apparater i en kedja som tillsammans ger ett neutralt ljud.

3. Richard, Subjektivisten, Nattlorden och flera som jag inte exakt kommer ihåg vilka har hänvisat till dig i diskussioner genom åren.
Det har även hänt i så vaga ordalag som " jag tror att IÖ har testat det där och det stämmer inte". Nu kan det ju vara så att det är riktigt att du har det. Men för debatten i just den tråden så blir det ju ett konstigt slut då man inte vet om du gjort det eller inte. Hur skall man bemöta det?

4. Nja, det är väl inte så vanligt att LTS-medlemmar blivit bannade ifrån faktiskt. Men hur prydligt ser det ut att man blir det ifrån flera andra forum och här skriver om det. Ibland i nästan triumferande ordalag ibland beklagande och senast det hände så var det för att söka stöd här vilket medlemmen faktiskt inte fick då flera påpekade att man borde hörsammat varningarna.

5. Det exakta antalet % är ju för mig inte känt men nog känns det som jämfört med det totala antalet medlemmar är det ganska få som är riktigt aktiva. Jag höftade alltså.

Om nu frågan kommer upp hur man kan uppfatta LTS så svarade jag utifrån
min åsikt. Folk vet inte så mycket om LTS utan man blandar ihop ganska få medlemmar som är aktiva med vad själva LTS står för.
Om folk uppfattar det som en beskyllning eller inte får stå för dom. Jag känner ett antal människor utanför faktiskt som har samma uppfattning.
Jag känner också ett antal människor i LTS och ingen av dom jag har träffat har jag tyckt vara det minsta märkliga eller otrevliga, tvärtom.
Men forumdiskussioner är betydligt svårare att få balanserade som om man träffades i verkliga livet.
Hoppas svaren ger en tydligare mening till vad jag försökte säga om det nu framkom som oklart.
För övrigt hoppas jag att det i framtiden kan vara klart att man kan höfta till en siffra och det framstår som en höftning då alla borde veta att man omöjligt kan veta den exakta siffran utan att man skall behöva fylla tråden med gula gubbar så fort man vill säga nåt.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-05-01 22:13

Efterlyser fortfarande några riktiga citat, icke-fingerade alltså.

Jag känner ju inte igen det du skriver*, och skulle vilja veta vad det är som folk skrivit på riktigt, som fått dig att uppfatta att de skrivit saker i stil med de där fingerade citaten.

Det blir ju mycket lättare att diskutera om man begränsar sig till att avkräva folk att ta ansvar för det de verkligen har skrivit, men låter dem slippa ta ansvar för fingerade utsagor som de kanske aldrig varken har sagt eller ens tyckt.

Inte så att jag misstror dig, men jag tycker det som sagts i verkligheten, är mycket intressantare att tala om.

Utgår man ifrån vad någon varkligen har skrivit (de exakta formuleringarna) så kan man ju se skillnad mellan det som står, tolkningar av det (vad någon tycker sig se mellan raderna) och klockrena missförstånd (saker som inte alls stämmer).

Ibland räcker det att man överger sina uppfattningar om vad andra tycker och tänker, och istället lyssnar på vad de faktiskt säger - för att man skall komma på att man faktiskt är överens! :)

Både övertolkningar och rena missförstånd kan förekomma, jag har sett det många gånger. Det är därför jag tycker det är fel att argumentera baserat på fingerade påståenden. Vem skall svara för dem? :?

Den enda som man vet är kopplad till sådana påståenden är ju den som fingerat dem. ;)

Men du kan ju inte begäras ta ansvar för dem när du så tydligt klartgjort att du ogillar eller invänder mot dem, påståenden.

Återstår: 0 personer som kan ta ansvar för dem!

Inte mycket att diskutera vidare från. ;)

Vh, iö

- - - - -

*Ord från dem känner jag förstås igen, men dina fingerade citat förmedlar en helt annan andemening än något jag sett folk skriva på riktigt.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-01 22:40

Jag känner ju inte igen det du skriver*, och skulle vilja veta vad det är som folk skrivit på riktigt, som fått dig att uppfatta att de skrivit saker i stil med de där fingerade citaten.

Du tycker inte att du hört tillräckligt med vittnesmål samt tidigare fått flertalet citat (från maveric) i andra trådar för att du skall skönja att det kanske är eld under rökpelaren? Ibland tycker jag du nästan fabcicerat brukar just de termena att "Kan du komma med några citat på detta" och om så är fallet vilket jag inte hoppas så betyder det att du har det inlagt i ditt försvarssystem och då är det inte bra.

Hur som kunde det vara värt att notera att många människor upplever just precis det om Harry beskriver. Undertecknad med. Om det är så är det då konstigt att folk är pissed off på LTS samt deras medlemmar?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-05-01 23:07

Hur fan orkar du?

/Peter

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-02 00:04

Ok, skall leta, fast det kan ta ett tag jag är ingen Paa då det gäller att leta.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-02 01:08

meanmachine skrev:Du tycker inte att du hört tillräckligt med vittnesmål samt tidigare fått flertalet citat (från maveric) i andra trådar för att du skall skönja att det kanske är eld under rökpelaren?

Ja, han är ju en seriös kille. Har du inget bättre för dig än skapa bråk? Trist liv?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-02 01:12

Harryup skrev:1. Nej inget fel. Man gör som man vill. Men testlistan börjar bli gammal, folk borde fundera på hur bra är t.ex. 2105 jämfört med en modern apparat.

2. Vi har genom åren haft diskussioner där folk klagat på att allt nytt är ospelbart i princip. Siffrorna tog jag som ett exempel för att kasta lite bensin på brasan.

3. Eftersom rummet bidrar med så mycket så tror jag inte att det finns nån i Sverige med en anläggning som får en att tro att en orkester står framför en oavsett musiktyp.

mvh/Harry

1. Spelar det någon roll om något är gammalt eller ej sålänge det är BRA? Förstegsdelen i 2105 är väl, vad jag förstår, väldigt bra och kanske inget som förbättras enormt i nyare apparater.

2. Nja, det låter ju rätt illa om man spelar nyare superkomprimerade skivor, men det gör det även med "gosig rörljud" med.

3. Så eftersom man inte kan fixa en duk och projektor som ger en bild som är så äkta att man ser ut genom ett fönsterlöst fönster, så kan man skita i blu-ray och köra med VHS istället. För det är inte så noga med källan om slutet inte är perfekt?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-02 01:37

meanmachine skrev:Tja KK vad som driver rabbaten är ju kanske främst att man ser på saken på ett olikt sätt. Alla finner inte er ljudifilosofi som den ända sanna utan tycker sig finna andra vägar till audiovana så att säga. :) Er frälsninggärning är ju säkert god med sticker man ut hakan för man ju vara beredd på stryk. Detta verbala slagfält är ju dock ingenting som går i monom om du förstår utan det slås ju från båda håll.

Du svarar inte alls på frågan vännen :)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-02 01:43

meanmachine skrev:Hur som kunde det vara värt att notera att många människor upplever just precis det om Harry beskriver. Undertecknad med. Om det är så är det då konstigt att folk är pissed off på LTS samt deras medlemmar?

Jag träffar nästan aldrig någon som är pissed off på LTS.

Det var inte alls längesedan jag var hemma hos Harryup för andra gången och inte tusan gav han utryck för att vara pissed off. Egentligen borde jag vara det på honom, eftersom han sist hade en ruggigt god ost som jag sedan dess jagar runt hela Stockholm för att hitta. Det var nästan elakt ;)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-02 02:15

subjektivisten skrev:
Harryup skrev:1. Nej inget fel. Man gör som man vill. Men testlistan börjar bli gammal, folk borde fundera på hur bra är t.ex. 2105 jämfört med en modern apparat.

mvh/Harry

1. Spelar det någon roll om något är gammalt eller ej sålänge det är BRA? Förstegsdelen i 2105 är väl, vad jag förstår, väldigt bra och kanske inget som förbättras enormt i nyare apparater.

2. Nja, det låter ju rätt illa om man spelar nyare superkomprimerade skivor, men det gör det även med "gosig rörljud" med.

3. Så eftersom man inte kan fixa en duk och projektor som ger en bild som är så äkta att man ser ut genom ett fönsterlöst fönster, så kan man skita i blu-ray och köra med VHS istället. För det är inte så noga med källan om slutet inte är perfekt?

1. Nej det gör inget att saker är gamla. Jag har en del gamla grejor själv.
MEN det är ju lite kul om man kan köpa något nytt med garanti, HDMI 1.3 eller vad man nu vill om man vill det. Ser det som att biogrejor har tagit några utvecklingsteg iom avspelningen av Bluray så jämfört med stereogrunkor som blir gamla AV-grejor just nu ganska gamla.

2. Fint då är vi överrens.

3. Nja, ser det inte riktigt så. Självklart är det bra att man kan komma så nära det går. Men det går aldrig att tro att man sitter i konserthuset och lyssnar på Blue Öyster Cult eller Anne-Sohie Mutter på samma anläggning i ett vanligt vardagsrum men man vill ju komma så nära det går förstås.

mvh/harry

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-05-02 02:22

Kaffekoppen skrev:
meanmachine skrev:Hur som kunde det vara värt att notera att många människor upplever just precis det om Harry beskriver. Undertecknad med. Om det är så är det då konstigt att folk är pissed off på LTS samt deras medlemmar?

Jag träffar nästan aldrig någon som är pissed off på LTS.

Det var inte alls längesedan jag var hemma hos Harryup för andra gången och inte tusan gav han utryck för att vara pissed off. Egentligen borde jag vara det på honom, eftersom han sist hade en ruggigt god ost som jag sedan dess jagar runt hela Stockholm för att hitta. Det var nästan elakt ;)

Som sagt, dom LTS-medlemmar jag träffat har alla varit trevliga.
LTS som förening har jag inget emot. Då tycker jag att Djurgården och Hammarby är betydligt tristare föreningar.
Däremot har det ju funnits/finns en del personer som varit lite retstickaga som också visat sig vara medlemmar i LTS eller hangarounds och dessa människor kanske också är medlemmar i Coop men jag har inget otalt varken med LTS eller Coop av den anledningen.
Och osten är god som sagt även smält på en hamburgare Koppen ;-)
kanske t.o.m ännu godare. Mums säger en som vet.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-02 06:28

Harryup skrev:1. Nej det gör inget att saker är gamla. Jag har en del gamla grejor själv.
MEN det är ju lite kul om man kan köpa något nytt med garanti, HDMI 1.3 eller vad man nu vill om man vill det. Ser det som att biogrejor har tagit några utvecklingsteg iom avspelningen av Bluray så jämfört med stereogrunkor som blir gamla AV-grejor just nu ganska gamla.

Håller helt med. Problemet är väl att testerna kräver en hel del tid (istället för lyssna och tycka) och att föreningen är väl inte vinstdrivande och kanske inte så intressant för olika märken att låna ut testex?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-05-02 08:11

Kaffekoppen skrev:
meanmachine skrev:Tja KK vad som driver rabbaten är ju kanske främst att man ser på saken på ett olikt sätt. Alla finner inte er ljudifilosofi som den ända sanna utan tycker sig finna andra vägar till audiovana så att säga. :) Er frälsninggärning är ju säkert god med sticker man ut hakan för man ju vara beredd på stryk. Detta verbala slagfält är ju dock ingenting som går i monom om du förstår utan det slås ju från båda håll.

Du svarar inte alls på frågan vännen :)

Asch! Jag orkar inte med någe tjafs..Bättre att bara vara vara vänner... :)

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-02 08:21

Tänk vad överrens vi var nu då :)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2008-05-02 14:40

meanmachine, du duckar för mycket.
Mundus Vult Decipi

Maarten

Inläggav Maarten » 2008-05-02 15:49

Vad sägs om återgång till trådens ämne: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Metoder och förening har avhandlats i många trådar, varför inte lyfta en av dessa, eller skapa ny tråd för sådana diskussioner?
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2008-05-02 16:17

Då tycker jag att Djurgården och Hammarby är betydligt tristare föreningar.

Vad i helv... :wink: !! Jag håller med dig om Turgården men föreningen Hammarby är riktigt trevlig. Tyvärr är inte alla medlemmar det. Precis som LTS kanske. Eller alla föreningar kanske 8)

On Topic: Jag vill se en FE-lyssning där dyra två kanals apparater typ Bladelius Thor, Krell, Naim ställs mot Denon AVR 3808. Denonen kostar 15 lökar och spelar riktigt bra både på tvåkanal och när det gäller upp till 7 kanaler. Jag har faktiskt köpt en sån och två kanalaren är nu såld. Jag trodde aldrig att en hemmabiostärkare kunde spela musik så bra. 2105 är ok men denna är mycket bättre + att den har massor av bra finesser :)

http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_avr-3808_hemmabioreceiver_svart.htm

Bild

Högtalare är så subjektivt att det är liksom ingen ide att testa. Möjligen byggkvalitet och liknande.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2008-05-02 17:47

Birger skrev:On Topic: Jag vill se en FE-lyssning där dyra två kanals apparater typ Bladelius Thor, Krell, Naim ställs mot Denon AVR 3808. Denonen kostar 15 lökar och spelar riktigt bra både på tvåkanal och när det gäller upp till 7 kanaler. Jag har faktiskt köpt en sån och två kanalaren är nu såld. Jag trodde aldrig att en hemmabiostärkare kunde spela musik så bra. 2105 är ok men denna är mycket bättre + att den har massor av bra finesser :)

Hur vet du att . . . . . . . . . .

Bara skoja :) Kul att du är nöjd. :)

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-05-02 18:09

Snygg den där Denon förstärkaren. :P

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-05-02 19:03

Olika sorters class-D förstärkare...

Och som nybliven LTS medlem (var är min Molt Kaffekoppen :wink: ) så åtnjuter jag privilegiet att få önska i alla fall :D

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-05-02 19:07

Försteget i Primare SPA21 (eller är det kanske bara volymkontrollen och nåt buffersteg, om man kör external 7.1 input och ut till pre out Höger Vänster.)

Testa detta sätt att använda hembioförstärkares externalingång (bypassar en massa DSP etc.) för ett flertal fabrikat...

vh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2008-05-02 19:22

Laila skrev:
Birger skrev:On Topic: Jag vill se en FE-lyssning där dyra två kanals apparater typ Bladelius Thor, Krell, Naim ställs mot Denon AVR 3808. Denonen kostar 15 lökar och spelar riktigt bra både på tvåkanal och när det gäller upp till 7 kanaler. Jag har faktiskt köpt en sån och två kanalaren är nu såld. Jag trodde aldrig att en hemmabiostärkare kunde spela musik så bra. 2105 är ok men denna är mycket bättre + att den har massor av bra finesser :)

Hur vet ...............

Bara skoja :) Kul att du är nöjd. :)

du att det inte var placebo :?: :wink:
Senast redigerad av Britt-Gunnar 2008-05-03 13:33, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2008-05-02 19:32

Ajsan bajsan !

Nu har du välan nästan sketet i det blå skåpet.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-02 19:32

avr7000 skrev:Olika sorters class-D förstärkare...

Och som nybliven LTS medlem (var är min Molt Kaffekoppen :wink: ) så åtnjuter jag privilegiet att få önska i alla fall :D

Stefan
Det kommer, det kommer... jag har bara varit tankspridd :)

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2008-05-02 21:56

Test av "Olika sorters class-D förstärkare..." eller Molt ? :wink:

ps. Såg just att du skrev "Det kommer, . . ." så då måste det väl
vara Test av "Olika sorters class-D förstärkare..." som du menar ds.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-02 22:52

Nä, det avsåg medlemsreggning. LTS talar inte om i förväg vad som är i testpipen, helt enkelt för det finns så mycket som kan förändra planeringen.

Men det finns ett par intressanta funderingar i tråden ;)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi