Moderator: Redaktörer
Almen skrev:L. Shankar med bland annat Zappa och Peter Gabriel.
På Gabriel-DVD:n Secret World har han en cool dubbelfiol, liksom.
JTarnstrom skrev:Hot Tuna! Papa John Creach rockade med fiolen på ett par av deras plattor. Den bästa är nog Burgers.
Tärnström
Nusse skrev:Eddie Jobson har gett ut ett par soloplattor. På "Zink (Green Album)"
finns några bra elfiolsolon. Tyvärr har iaf den cd jag har dåligt ljud. Annars gillar jag hans andra skiva "Theme of Secrets". Dock spelar han enbart Synclavier på denna, men det finns några riktigt fina partier.
Jaa, men han körde väl alltid med en helt vanlig fiol uppmickad, va? Eller hade han ett ombygge?soundbrigade skrev:Almen, Almen!!!! Vi glömmer ju David Cross i King Crimson.
Almen skrev:Jaa, men han körde väl alltid med en helt vanlig fiol uppmickad, va? Eller hade han ett ombygge?soundbrigade skrev:Almen, Almen!!!! Vi glömmer ju David Cross i King Crimson.
Nja, en akustisk gitarr blir inte en elgitarr bara för att man sätter en kontaktmick på den.soundbrigade skrev:Almen skrev:Jaa, men han körde väl alltid med en helt vanlig fiol uppmickad, va? Eller hade han ett ombygge?soundbrigade skrev:Almen, Almen!!!! Vi glömmer ju David Cross i King Crimson.
El som el ...
soundbrigade skrev:jag tog med allt jag kom på (och blundade lite för trådtiteln).
Almen skrev:soundbrigade skrev:jag tog med allt jag kom på (och blundade lite för trådtiteln).
Det är rätt - hellre för mycket musiktips än för litet.
soundbrigade skrev:Almen skrev:soundbrigade skrev:jag tog med allt jag kom på (och blundade lite för trådtiteln).
Det är rätt - hellre för mycket musiktips än för litet.
Violinen är ju inget uppenbart rockinstrument, därför får man lite grann suga åt sig allt man kan. Det är likaså inte ofta man möter flöjter, oboe, cello, dragspel () heller. Det är väldigt få musiker/grupper som kan hantera en hederlig analogsynt.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster