Moderator: Redaktörer
rikkitikkitavi skrev:maximal matning är +- 42 V enligt databladen.
det betyder att i 8 ohm får man inte ut 150W utan ca 80W eller så.
Det dubbla i 4 ohm, alltså 160W ca. Därav PA150 ...
rikkitikkitavi skrev:Du kommer behöva ngn form av ingångsdrivare (lämpligen en OP i buffert) då LM3886 är konfigurerad som inverterande OP , med tre st resistorer i parallell (R7-R9) mot jord. Enligt schemat är det 1 kohm, vilket ger 330 ohms ingångsimpendas (lite lågt )
Jag skulle bytt dessa mot 2 kohm (ingångsimpendans 660 ohm vilket är ok med de flesta Audio OP ) och samtidigt ökat R4-R6 till 40 kohm.
R4-R6 får inte vara för stora , då får man för mycket brus.
Man kan behålla 20 kohm, eller bara gå halvvägs men man kommer behöva en högre ingångskänslighet för att styra ut fullständigt.
Det kan vara en god ide att montera små keramiska kondingar (100 pf) över R4-R6 för att begränsa förstärkningen vid höga frekvenser.
Svante skrev:Hmm, står det nånstans i tråden varför det är spänningsmatning på både vänster- och högersidan?
30 pix? Det är ju ingenting, släng in 10 kort för mig.
Räcker det? Du är ju inte värst nuSvante skrev:Hmm, står det nånstans i tråden varför det är spänningsmatning på både vänster- och högersidan?
Kaffekoppen skrev:Räcker det? Du är ju inte värst nuSvante skrev:Hmm, står det nånstans i tråden varför det är spänningsmatning på både vänster- och högersidan?
Bullit skrev:Ok listan än så länge, kommer att uppdatera med tiden. Låter det va en vecka eller så innan jag lägger beställningen.
....
Totalt: ca 96 st!! Härligt gubbs
Pris just nu: ca 30 kronor/kort + frakt!!!
Kom ihåg, ju fler kort ju billigare blir det!
Svante skrev:Hmm, R4, R5, R6 är det motstånden so sitter på utpinnen på 3886orna? Vad tål de för effekt?
Om det är 0.5-wattare på 0.1 ohm så tål de sqrt(0.5/0.1)~2A. Det känns som lite lite. Finns det plats för större motstånd?
Svante skrev:Hmm, R4, R5, R6 är det motstånden so sitter på utpinnen på 3886orna? Vad tål de för effekt?
Om det är 0.5-wattare på 0.1 ohm så tål de sqrt(0.5/0.1)~2A. Det känns som lite lite. Finns det plats för större motstånd?
Bullit skrev:Svante, R1-R3 är utmotstånden, caddade som TO-126 för dessa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?l ... k=9320.htm
Men det finns en padd längre ner under dessa som kan användas om man, som i mitt fall, väljer en mer traditionell kapsel.
Ok listan än så länge, kommer att uppdatera med tiden. Låter det va en vecka eller så innan jag lägger beställningen.
Bullit: 4 st
viggen: 16 st
lum: 8 st
radelius: 4 st
rikkitikkitavi: 8 st
Piotr: 8 st
McFlippaFlaster: 14 st
Kaffekoppen: 8 st
Pelle1987: 6 st
Stef: 4 st
Svante: 10 st
legoart: 4 st
Ceder: 4 st
braljud: 4 st
Totalt: ca 102 st!! Härligt gubbs
Pris just nu: ca 24 kronor/kort + frakt!!!
Kom ihåg, ju fler kort ju billigare blir det!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster