Moderator: Redaktörer
Ericson skrev:Enig med föregående talare
KarlXII skrev:Är det inte netonnet som börjat köra med "Centrum" som varumärke?
Det är ju verkligen skitgammalt...
KarlXII skrev:Jag gillade aldrig Luxor. Jag var mera Skantic-människa.
zapanasta skrev:scantic ock luxor är väl exakt samma prylar med olika namn,enligt bilder ock tekniska data från mina gamla hifihandböcker i alla fall.
Falkis skrev:Jag tycker om Luxor
zapanasta skrev:scantic ock luxor är väl exakt samma prylar med olika namn,enligt bilder ock tekniska data från mina gamla hifihandböcker i alla fall.
Hej,har inte sett än några dux,philips osv högtalare med samma högtalarelement som luxor använde i sina högtalare.snubber skrev:zapanasta skrev:scantic ock luxor är väl exakt samma prylar med olika namn,enligt bilder ock tekniska data från mina gamla hifihandböcker i alla fall.
Japp, och DUX, Philips, Radiola och Conserton hade oxo samma innehåll men olika lådor. Fast alla vet att DUX var bäst.![]()
zapanasta skrev:Hej,har inte sett än några dux,philips osv högtalare med samma högtalarelement som luxor använde i sina högtalare.snubber skrev:zapanasta skrev:scantic ock luxor är väl exakt samma prylar med olika namn,enligt bilder ock tekniska data från mina gamla hifihandböcker i alla fall.
Japp, och DUX, Philips, Radiola och Conserton hade oxo samma innehåll men olika lådor. Fast alla vet att DUX var bäst.![]()
zapanasta skrev:hej,nu vet jag inte hur gamla dessa högtalare på bilden är men om man tittar på hifikits utbud av respons basar så är det inga av dom dom saluför nu i alla fall,men jag vet ju inte hur länge respons element funnits på marknaden(ock det kan ju finnas andra som inte dom saluför),liknar mest scan -speak tycker jag.
aha,kaffekoppen nämnde namnet på högtalaren ock jag började yra om löselement på hifikit(sorry)men såg att jag hade rätt ifråga om basarna(scan.speak)Dunderklumpen skrev:zapanasta skrev:hej,nu vet jag inte hur gamla dessa högtalare på bilden är men om man tittar på hifikits utbud av respons basar så är det inga av dom dom saluför nu i alla fall,men jag vet ju inte hur länge respons element funnits på marknaden(ock det kan ju finnas andra som inte dom saluför),liknar mest scan -speak tycker jag.
Just denna modell som är på bilden, kom -97 - 98, men låter mycket bra än i dag...
Respons history
Denna har jag själv ägt... (Fattar inte varför jag sålde dessa till förmån för Canton RC-L?)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster