Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Det finns vissa likheter mellan det standardelement (Vifa D27TG-05-06) som används i Larsen 4 och det specialgjorda element som användes i Carlsson OA-58, men skillnaden mot nästa generation (Carlsson T11oa-II) är mycket stor. Egenskaperna på den sistnämnda (och jämförelse mot Carlsson T11-oa)kommer att publiceras inom kort här på Carlsson Illuminati, om det finns något intresse för det.
Naqref™ skrev:Inte ens när det gäller B65oa-II är det säkert. Kanske är det en gammal beställning som fortfarande är aktuell och då går det kanske. Vem vet.
Kaffekoppen skrev:Hans föreläsning som jag ordnade för nått år sedan hade väl nästan 100 deltagare och var superuppskattad!
Mr_Ekan skrev:Personligen tycker jag att korståget mot SSC och IÖ börjar bli en smula tradigt nu. Trådskaparen verkade ha en god, informativ, intention med sitt inlägg, men hamnade vi nu inte i samma båt än en gång? Att först lista alla tillkortakommanden, och därefter efterfråga OA-föreläsningar från Ingvar, hmmSSC har tagit sig vatten över huvudet, so what? Det vet alla vid det här laget.
För egen del hoppas jag på en sund konkurrens mellan SSC och Larsen framöver. Det gagnar ju oss konsumenter. Om elementfrågan inte löser sig med Tymphany så får man väl leta sig åt Norge
![]()
Vh
//Ekan
joseph skrev:För övrigt - fanns inte T11-oa alldeles nyss att köpa på Hifi kit?
IÖ 8 nov, 2007 skrev:Nästa batch [T11oa] kommer i början av nästa år.
IÖ 22 feb, 2008 skrev:Hos HiFi-kit finns dessutom den riktiga Carlsson T11-oa igen.
HIFI KIT i början av Maj 2008 skrev:Carlsson T11oa ... slut i lager
celef skrev:kan inte iö och ps tillsammans hålla i ett sådant föredrag, dock inte med tanke av det lilla ordkrig som bröt ut i en av trådarna utan för att verkligen det skulle vara jätteintressant
joseph skrev:joseph skrev:För övrigt - fanns inte T11-oa alldeles nyss att köpa på Hifi kit?
Det jag menade med detta var följande:IÖ 8 nov, 2007 skrev:Nästa batch [T11oa] kommer i början av nästa år.IÖ 22 feb, 2008 skrev:Hos HiFi-kit finns dessutom den riktiga Carlsson T11-oa igen.HIFI KIT i början av Maj 2008 skrev:Carlsson T11oa ... slut i lager
Dessa uppgifter förvirrar mig.
Det kom alltså en batch original-T11 runt februari i år till Hifi Kit. En batch borde väl vara större än att ett antal faktiskt.se-hemmasnickrare köpt upp alla på några månader? Eller är uppgifterna på hemsidan inte uppdaterade på flera månader? Eller kom aldrig dessa original-T11:or tidigare i år? Eller har någon större aktör köpt upp eller reserverat alla element? T11 används ju i det projekt vars baselement uppgetts tillgängliggöras inom en månad från nu.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster