Hjälp mig med min H/K 6650R

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Claesson

Hjälp mig med min H/K 6650R

Inläggav Claesson » 2008-04-26 21:54

Jo, här om veckan när jag starta upp min stärkare så vart det ett brus-ljud i vänster högtalare, för att förtydliga så är det en Harman Kardon 6650R

Bruset finns där oavsett vald ingång och behåller samma intensitet oavsett hur högt man spelar.

Det luriga är att bruset försvinner om man trycker in knappen "Loudness Phase Correction" (tror jag att den heter). Men man vill ju inte köra med loudness på...

Snyft jag gillar verkligen den stärkaren, går den o rädda tror ni, har du någon ide om vad det kan vara som är fel?

Har redan haft den inne för att att en kanal lade av, felet låg i funktions-ratten enligt min reparatör (som jag litar på) HK håller tyvärr inte med dem som reservdelar, så tror jag landet låg. Reparatören fick ändå fart på den o sedan dess har den inte krånglat nämnvärt. (Lite kärlek har krävts.)

Kör den med en HD 7725, o dem e ju riktigt vackra ihop... Vill inte byta något... 8O Har Dynaudio Audience 52SE för dem som är intresserade.

Användarvisningsbild
Claesson

Inläggav Claesson » 2008-05-04 11:12

skrot-forum, finns det något bättre? 8O

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-05-04 11:14

Claesson skrev:skrot-forum, finns det något bättre? 8O

Lugn.... Det kommer svar.... Folk har väl fullt upp med annat och har varit bortresta över helgerna... :wink:
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Stefan

Inläggav Stefan » 2008-05-04 19:04

Tråkigt när bra saker går sönder, hade en HK6550 förut
och det är ju en kanonbra förstärkare
Hoppas du får ordning på den

/stefan 8)

Återgå till Teknikforum