BengtO skrev:Jag tycker faktiskt man kan få lika bra ljud som med de flesta CW-högtalare med ännu billigare medel. Både Genexxa, JWS och Proson (okej varierande kvalitet det vet jag men det finns en del helt okej partyburkar) har ju högtalare för samma kategori kunder, som vill ha kylskåp osv.. Fördelen med de svenska är ju att man oftast bara behöver en liten pluttig förstärkare för det låter aldrig bättre med dyr elektronik.. Även Ljudia sålde väl förr en del byggsatser av märket Zachry som hade ungefär samma kvaliteer som CW.. Finns säkert fler, tror Netononet säljer några högtalare av märket MTX som oxå kan låta riktigt mycket för pengarna och även går att använda som lättare PA-högtalare då de är betydligt oömmare än CW-burkarna som säljs på Hifiklubben..
[img] [ Hej,dom högtalarna du rabblat upp här har inget att komma med jämfört med dc-serien,har varit i kontakt med många av dom ock även nyare modeller.Brorsan hade ett par nya proson 212 för ett tag sen,dom hade inte en chans ljudkvalitetsmässigt mot mina dc-15.En granne hade ett par genexxa med 15 tummare i,inga filter i dom,bara en kondensator fastlödd direkt på mellanregistret ock diskanten,Ljudia byggsatserna har jag också varit i kontakt med,samma sak där(tvivelaktigt ljud),det sitter inga peerless ock fostex element i dessa billiga högtalare,dc-15 kostade ju trots allt 9000k -93 ...........ps alexi,effekttåligheten är 500w konternueligt ock 1000w musik ,va dom har för delningsfrekvens är jag inte 100 på men tror det är 400/3000 .Mvh