jag har tidigare haft mina bs60 framför mina pi60 eftersom det är den enda vettiga lösningen i min studio.
pi60 står mot bakvägg mot hörnen av rummet och bs60 framför, det har låtit fantastiskt bra.
jag vet att det inte är den optimala placeringen av bs60 men efter att IÖ nägon annanstans skrivit att man inte under några omständigheter får placera bs60 framför pi60 så var jag ju tvungen att möblera om och testa andra lösningar.
så, jag testade bs60 bakom pi60 - lät apa - helt olyssningsbart. Förmodligen för att pi60 kom fram för nära lyssningsposition.
försökte placera bs60 bredvid pi60 men det går inte. bs60 hamnar framför pi60 av olika anledningar och det går inte att fixa pga mitt 500kilos mixerbord som står ivägen på sidled.
jaja tänkte jag och började placera tillbaka allt igen, då kom jag på att jag ska testa pi60 OVANPÅ bs60, och det blev ju jättebra tycker jag. jag vinklade ner pi60 lite mot lyssnigplats och nu blev det nästan lika bra som bs60 framför pi60
eftersom jag sitter i studio på kontorsstol så kommer diskanterna nästan i öronhöjd så det var ok, det enda som var lite märkligt var att ljusa instrument hamnade ovanför sången i höjdled om jag soffade till mig i stolen (och det händer ganska ofta)
Vad säger ni om placeringen? kan man ha pi60 på bs60? hur mycket kan man vinkla?
varför bör man inte ha bs60 framför pi60? jag tycker att bs60 och pi60 i min tidigare konfiguration lät mycket bra och basen (lät som att den)kom inte från bs60 utan från pi60, många kunder trodde inte att bs60 var inkopplad ens.
vad säger ni?
mvh Philip