Strauss skrev:pi60 är iaf en fullregisterhögtalare, i56 ska kompletteras med basmoduler.
i56 har väl finare element överlag?!
Nix, i56 och pi60 har lika element nu för tiden, precis som i14 och i28.
Moderator: Redaktörer
i skrev:subjektivisten skrev:Jag är helt väck när det gäller olika Ino modeller. Vad kan man säga är det ljudliga skillnaden mellan dessa, pi60, i56S? Börjar bli lite sugen här
Bl a att i56, i64 (och i32 ?) är avsedda för större lyssningsavstånd. Dvs de är bättre högtalare i stora lokaler (än pi60s).
paa skrev:Det låter som du menar att det är större skillnad mellan i28 och i32s/(i34es) än mellan pi60 och pi60s?
paa skrev:Varför duger en pi60 men inte en i28?
Bamsefar skrev:[Bang-for-the-buck är vad det är tal om - och då har inget toppsystem eller signatursystem något att sätta imot pi60 (av 2006-års model och framåt) - tycker jag, och det står jag för.
rexq skrev:Vad är det för en konstig fråga?
nl1970 skrev: Men om man bara vill ha bästa möjliga inom en viss budget så är kanske inte pi60 det bästa köpet?
Bamsefar skrev:Den frågan går inte att svara på eftersom du inte talar om budgetfaktorn. Dvs är pi60 inom budget eller inte. Är svaret: Nej inte inom budget, ja då får man ju en helt annan högtalare helt enkelt. Har man råd: Köp pi60, den är tom rätt så värdesäker (faller osedvanligt lite i andrahandspris) så man riskerar inte direkt så mycket pengar. Jag vågar vidare påstå att om man har säg 50 kkr, och köper ett par pi60 för 25 kkr (lackade, monteringssats typ) så har man 25 kkr till annat
nl1970 skrev:Ok, kanske vi kan jämföra i14 och x2 mot pi60 men är intresserad av när du skulle välja bort pi60 mot något annat Ino-system, pengar och ljud inräknat.
rexq skrev:i14 är ju samma sak som pi60 så allt handlar om hur stort rum du har att fylla med bas.
Bamsefar skrev:Jag skulle aldrig köpa i14 eftersom dom är i mitt tycke fula på stativ.
Bamsefar skrev:Nej min lista är nog såhär:
1) pi60 evnt pi60(e)s om man tycker sig ha råd men det är synnerligen tveksamt ur bang-for-the-buck-synvinkeln
2) i32s / i34es eller i64or om man får för sambon+ Infra baserad baslösning
3) iPs + specialbyggd baslösning
Bamsefar skrev:Duger det ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster