PS
Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Hej!
Jag menar 7"-diskant-7" Vilket frekvensspann?
Det blir alltså en delningsfrekvens, nånstans mellan 2-2,5KHz kanske.
Lådvolymen känns för liten för dubbla 8:or. Helst skulle jag föreslå dubbla 6,5"or, tex SEAS CA18RLY i kvinnokroppen och en rejäl subb per kanal... Vilket frekvensspann?
Hur hög är kvinnokroppen? 1,20cm utan fötter
Skall du köra med fullrange borde SS 8546 vara ett shysst val, en 7" med rätt låg fs. Vet dock inte riktigt hur stor lådvolym den kräverNåja, det kan man ju räkna på.
petersteindl skrev:W8-740Q har 105 grams rörlig massa och en känslighet på 83 dB. Impedansens minimum vid 90 Hz verkar väldigt låg. Som gjort för att sätta i bil där bilbatteriet är nätdelI din Ladyspeaker undrar jag om den passar
![]()
![]()
PS
Falken skrev:Kaffekoppen skrev:Hej!
Jag menar 7"-diskant-7" Vilket frekvensspann?
Lådvolymen känns för liten för dubbla 8:or. Helst skulle jag föreslå dubbla 6,5"or, tex SEAS CA18RLY i kvinnokroppen och en rejäl subb per kanal... Vilket frekvensspann?
Hur hög är kvinnokroppen? 1,20cm utan fötter
Skall du köra med fullrange borde SS 8546 vara ett shysst val, en 7" med rätt låg fs. Vet dock inte riktigt hur stor lådvolym den kräverNåja, det kan man ju räkna på.
Kan detta vara något, låg vas,4ohm bilbas?
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w8-740q.htm
Falken skrev:Det blev varianten med 2 st separata kammare
Övre: 22-24 L portad låda för mellan/diskant.
Undre : 33-35 L portad låda för basreflex.
Vad är maxstorlek på element i 33-35L?
Vad rekommenderas?
Kaffekoppen skrev:Hej!
Jag menar 7"-diskant-7" Skall dessa pararellkopplas och jobba isamma område 80-2500 Hz? Diskant från 2500-20000?Hz
Lådvolymen känns för liten för dubbla 8:or. Helst skulle jag föreslå dubbla 6,5"or, tex SEAS CA18RLY i kvinnokroppen och en rejäl subb per kanal...
Hur hög är kvinnokroppen? 1,20
Falken skrev:2st 6,5" + diskant V.S Credo S100 ( 6,5 + 4" + diskant)
Synpunkter !
För och nackdelar !
Kaffekoppen skrev:Jag tycker det är bättre att öppna upp och göra en gemensam kavitet när det skilljer så i storlek.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster